Czy do wniosku czyste powietrze trzeba dołączyć faktury?

Do wniosku o płatność należy przedłożyć oryginały dowodów księgowych (imienne faktury lub inne równorzędne dowody księgowe), zgodne z zestawieniem dokumentów finansowych (które jest załącznikiem do wniosku o płatność), potwierdzające zakup materiałów lub usług w ramach przedsięwzięcia.

Jakie dokumenty potrzebne są do rozliczenia dotacji czyste powietrze?

Co jest potrzebne do rozliczenia Programu?

  • karty produktu,
  • certyfikaty produktu,
  • dokument zezłomowania,
  • protokół odbioru robót wykonawcy,
  • zaświadczenie potwierdzające przyłączenie mikroinstalacji fotowoltaicznej,
  • zestawienie dokumentów zakupu.

Jakie faktury do programu czyste powietrze?

Faktury i inne dokumenty finansowe powinny mieć opis umożliwiający zidentyfikowanie zrealizowanego zakresu robót. Np. Demontaż kotła węglowego wraz z montażem kotła gazowego kondensacyjnego model, typ moc. Inny przykład: Docieplenie stropu styropianem o grubości 15 cm lambda 0,031W/mK na powierzchni 100m2.

Jakie załączniki czyste powietrze?

Do wniosku o płatność należy załączyć dokumenty potwierdzające spełnienie wymagań Programu Czyste Powietrze – certyfikat, etykietę efektywności energetycznej, kartę produktu, w zależności od źródła ciepła.

Jak rozliczyć faktury czyste powietrze?

⇒ w ramach jednego wniosku o płatność należy rozliczyć wszystkie koszty należące do danej kategorii kosztów, zgodnej z zakresem rzeczowo – finansowym przedsięwzięcia objętego zawartą umową o dofinasowanie. Podstawą rozliczenia zadania są dokumenty księgowe potwierdzające dowód zakupu materiałów/usług.

Co jest potrzebne do wniosku o dofinansowanie?

Jakie dokumenty na dotację z urzędu pracy – dokumenty obligatoryjne

  • Twoje oświadczenie o spełnianiu warunków do uzyskania dotacji z urzędu pracy;
  • oświadczenia poręczycieli, jeśli decydujesz się na tę formę zabezpieczenia dofinansowania;
  • oświadczenie o otrzymaniu lub nieotrzymaniu pomocy de minimis;

Jaka faktura na dofinansowanie pieca?

Do wniosku o płatność należy przedłożyć oryginały dowodów księgowych (imienne faktury lub inne równorzędne dowody księgowe), zgodne z zestawieniem dokumentów finansowych (które jest załącznikiem do wniosku o płatność), potwierdzające zakup materiałów lub usług w ramach przedsięwzięcia.

Jak opisać fakturę z dotacji?

Opis faktury dotyczącej kosztów realizowanego projektu unijnego powinien zawierać co najmniej:

  1. tytuł projektu,
  2. numer umowy / decyzji o dofinansowanie w ramach programu unijnego czy dofinansowanego,
  3. numer dokumentu wraz z jego numerem księgowym,

Jakie dokumenty do wniosku o wymianę pieca?

Do wniosku należy dołączyć dokument potwierdzający tytuł prawny do nieruchomości (akt notarialny lub umowa najmu). Dodatkowo, jeżeli mieszkanie wynajmujemy, musimy przedłożyć zgodę właściciela na wymianę ogrzewania. W przypadku najemców komunalnych będą to zgody Zarządu Zasobu Komunalnego lub Wrocławskich Mieszkań.

Jakie dokumenty są potrzebne do ulgi termomodernizacyjnej?

Podstawowym dokumentem bądź dokumentami, które należy przedstawić będą faktury i rachunki dotyczące prac termomodernizacyjnych. Jednocześnie niezbędna jest pamięć o tym, że ulga za przeprowadzone prace zostanie odliczona w zeznaniu podatkowym za rok, kiedy takie prace dokonano.

Jakie zaświadczenie o dochodach do programu czyste powietrze?

Osoba fizyczna, która zamierza złożyć wniosek o przyznanie dofinansowania z Narodowego Funduszu lub wojewódzkiego funduszu, może złożyć żądanie wydania zaświadczenia o wysokości przeciętnego miesięcznego dochodu przypadającego na jednego członka jej gospodarstwa domowego.

Jakie załączniki do wniosku o wymianę pieca?

Do wniosku należy dołączyć dokument potwierdzający tytuł prawny do nieruchomości (akt notarialny lub umowa najmu). Dodatkowo, jeżeli mieszkanie wynajmujemy, musimy przedłożyć zgodę właściciela na wymianę ogrzewania. W przypadku najemców komunalnych będą to zgody Zarządu Zasobu Komunalnego lub Wrocławskich Mieszkań.

Co powinna zawierać faktura do czystego powietrza?

FAKTURY / RACHUNKI – wystawiane na Beneficjenta. Muszą mieć opis, który odwzierciedli konkretny zakres prac, np. Demontaż kotła węglowego wraz z montażem kotła gazowego kondensacyjnego model, typ moc; Docieplenie stropu styropianem o grubości 15 cm lambda 0,031W/mK na powierzchni 100m2.

Czy każda faktura musi być opisana?

U. Nr 6, poz. 25) każda faktura (rachunek) powinna być opatrzona pieczęcią organizacji oraz „zawierać sporządzony w sposób trwały opis zawierający informacje: z jakich środków wydatkowana kwota została pokryta oraz jakie było przeznaczenie zakupionych towarów, usług lub innego rodzaju opłaconej należności.

Jak się dekretuje faktury?

Dekretacja faktur to nic innego jak szczegółowe zakwalifikowanie oraz sprawdzenie, któremu poddawane są dokumenty księgowe. Niezbędne jest wskazanie miesiąca, w którym doszło do transakcji oraz sposobu, w jaki dowód księgowy został ujęty w firmowym rozliczeniu.

Jak długo czeka się na wypłatę z programu czyste powietrze?

W założeniach programu "Czyste powietrze", jeśli chodzi o terminy, określiliśmy nie więcej niż trzy miesiące zarówno na rozpatrzenie wniosku i podpisanie umowy, jak i później na wypłatę dotacji i rozliczenia – powiedział w piątek minister środowiska Henryk Kowalczyk.