Gdzie zgłosić brak wypłaty na czas?

Jeżeli pracodawca nie wypłacił wynagrodzenia za pracę, można zgłosić ten fakt Państwowej Inspekcji Pracy.

Gdzie zgłosić opóźnienie wypłaty?

zgłosić ten fakt do Państwowej Inspekcji Pracy – w razie potwierdzenia w trakcie kontroli, że zaistniała nieterminowa wypłata wynagrodzeń, inspektorat ma prawo nakazania pracodawcy uregulowania swoich zobowiązań wobec osób zatrudnionych.

Ile pracodawca może się spóźnić z wypłatą?

Powyższe wynika wprost z przepisu art. 85 §2 i §3 kodeksu pracy: § 2. Wynagrodzenie za pracę płatne raz w miesiącu wypłaca się z dołu, niezwłocznie po ustaleniu jego pełnej wysokości, nie później jednak niż w ciągu pierwszych 10 dni następnego miesiąca kalendarzowego.

Co grozi za nieterminową wypłatę wynagrodzenia?

Co mogę zrobić, jeśli pracodawca wypłaca pensję nieterminowo? Jeśli wynagrodzenie wpływa z opóźnieniem, pracownik może domagać się odsetek za opóźnienie, a także odszkodowanie, jeśli pracownik poniósł szkodę w wyniku opóźnienia wypłaty. Ostatecznie pracownik ma możliwość rozwiązania stosunku pracy bez wypowiedzenia.

Co grozi pracodawcy za niewypłacenie wynagrodzenia w terminie?

Kara grzywny

Pracodawca, który nie wypłaca w ustalonym terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi rodziny pracownika, popełnia wykroczenie przeciwko prawom pracownika i podlega karze grzywny (art. 282 § 1 pkt 1 Kodeksu pracy).

Czy wyplata może być po 10?

Wypłata wynagrodzenia przez pracodawcę musi być dokonana co najmniej raz w miesiącu, w stałym, z góry ustalonym w terminie, niezwłocznie po ustaleniu jego pełnej wysokości, jednak nie później niż 10.

Czy wyplata może się Spoznic?

Ile dni pracodawca może spóźnić się z wypłatą z umowy o pracę? Brak wypłaty w terminie to wykroczenie, więc zgodnie z prawem pracodawca w ogóle nie może spóźnić się z wypłatą pensji. Według art. 1041 KP w regulaminie zatrudnienia musi zostać wskazany dzień wypłaty.

Co zrobić gdy nie dostaniesz wypłaty?

Pracownik, który nie otrzymał pieniędzy za pracę, ma kilka możliwości dochodzenia swoich praw. Są to między innymi: zawiadomienie Państwowej Inspekcji Pracy albo pozew o zapłatę do sądu pracy. Pracownik może zawiadomić w drodze skargi Państwową Inspekcję Pracy o tym, że pracodawca nie wypłaca wynagrodzenia.

Jak napisać do szefa o wypłatę?

Wyślij do pracodawcy list polecony, w którym przedstawiasz swoje roszczenia, i zażądaj wypłaty w krótkim terminie, na przykład w ciągu tygodnia. Napisz, że w razie, gdyby kwota nie została wypłacona w podanym terminie, będziesz zmuszony do podjęcia dalszych kroków prawnych.