Ile czasu na naprawę pralki?

Ile czasu ma serwis na naprawę pralki?

Czas naprawy gwarancyjnej często jest określony w karcie gwarancyjnej lub innym dokumencie regulującym jej zasady. W przypadku sprzętu AGD zazwyczaj wynosi od dwóch tygodni do 21 dni roboczych.

Ile producent ma czasu na naprawę?

Gwarant musi wykonać swoje obowiązki (np. naprawić lub wymienić towar) w terminie wskazanym w oświadczeniu gwarancyjnym. Jeżeli nie określono tego czasu, powinien uczynić to niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia dostarczenia mu rzeczy przez konsumenta.

Ile może trwać naprawa w serwisie?

Czas naprawy gwarancyjnej

Czas trwania naprawy gwarancyjnej z reguły jest podany w tym dokumencie i wynosi między 14 a 21 dni. Krótszy termin obowiązuje wobec konieczności ustosunkowania się producenta do złożonej reklamacji. Na to ma termin 14 dni.

Co zrobić gdy serwis przedłuża naprawę?

Jeśli nie skorzystaliście z rękojmi, a Wasze urządzenie zalega długo w serwisie polecamy skorzystanie z rzecznika praw konsumentów lub skierowanie sprawy ostatecznie do sądu.

Ile czasu ma sprzedawca na usunięcie wady?

Ważne! Sprzedawca musi wymienić towar lub usunąć wadę w rozsądnym czasie (nie ma tu określonego terminu) i bez nadmiernych niedogodności dla konsumenta. Jeśli tego nie czyni, konsument może wyznaczyć mu czas na spełnienie żądania.

Czy rękojmia wydłuża się o czas naprawy?

W razie wymiany rzeczy lub innych dokonywanych przez sprzedawcę w ramach rękojmi czynności reklamacyjnych odpowiedzialność sprzedawcy nie ulega wydłużeniu. Trwa 2 lata. Jeżeli jednak realizacja świadczeń nastąpi w ramach gwarancji, zastosowanie będzie miał przepis art. 581 Kodeks cywilnego.

Ile może być napraw gwarancyjnych?

Przy gwarancji nie istnieje zatem tak jak w przypadku rękojmi zasada, że po pierwszej nieskutecznej naprawie rozszerza się zakres uprawnień kupującego. Jeżeli w dokumencie gwarancyjnym nie uregulowano tej kwestii inaczej – nie ma ograniczenia co do ilości napraw wadliwej rzeczy.

Ile jest gwarancji po naprawie?

Termin gwarancji ulega przedłużeniu o czas, w ciągu którego wskutek wady rzeczy objętej gwarancją uprawniony z gwarancji nie mógł z niej korzystać. Jeśli naprawa rzeczy objętej gwarancją, dokonana przez gwaranta była istotna – termin gwarancji biegnie na nowo od chwili zwrócenia rzeczy naprawionej.

Jak długa jest gwarancja po naprawie?

Aktualne zapisy art. 540 Kodeksu cywilnego zakładają, że "Gwarant jest obowiązany wykonać swoje obowiązki w terminie określonym w treści oświadczenia gwarancyjnego, a gdy go nie określono – niezwłocznie, ale nie później niż w terminie 14 dni, licząc od dnia dostarczenia rzeczy przez uprawnionego z gwarancji".

Za jakie wady nie odpowiada sprzedawca?

Gdy przedmiotem sprzedaży są rzeczy oznaczone tylko co do gatunku albo rzeczy mające powstać w przyszłości, sprzedawca nie odpowiada za wady, jeżeli kupujący wiedział o wadzie w chwili wydania rzeczy – nie dotyczy to sytuacji gdy kupującym jest konsument.

Kiedy można żądać zwrotu pieniędzy za wadliwy towar?

Rękojmia daje ci możliwość żądania zwrotu gotówki w przypadku, kiedy wada jest istotna, czyli uniemożliwia normalne użytkowane. Przy pierwszej reklamacji sprzedawca ma prawo najpierw naprawić lub wymienić produkt, ale przy drugiej reklamacji już takiej możliwości nie ma.

Ile czasu na usunięcie usterki?

Wykonawca zobowiązany jest usunąć wady (ujawnione w okresie rękojmi lub gwarancji) w terminie 14 dni od otrzymania stosownej informacji od zamawiającego, chyba że jest oczywiste, iż wad tych nie da się usunąć w terminie czternastodniowym i wówczas termin usunięcia wad zostanie uzgodniony między stronami.

Po której naprawie wymiana na nowy?

Kiedy konsument może żądać wymiany towaru na nowy? Konsument jest uprawniony do zgłoszenia żądania wymiany towaru na nowy zawsze, gdy stwierdzi niezgodność towaru z umową. Sprzedawca w terminie 14 dni ma obowiązek ustosunkować się do żądania nabywcy, jeśli tego nie zrobi, uznaje się, że uznał żądanie.

Ile razy można skorzystać z rękojmi?

Co ważne – co do zasady ograniczenie to ma zastosowanie tylko raz. Sprzedawca może jeden raz wymienić lub naprawić rzecz blokując tym samym uprawnienie kupującego do odstąpienia od umowy w ramach roszczenia reklamacyjnego.

Kiedy rzecz ma wady?

Rzecz została kupującemu wydana w stanie niezupełnym

Wada fizyczną jest stan w którym wydana rzecz jest zdekompletowana, wydana bez części składowych lub przynależności. § 1. Wada fizyczna polega na niezgodności rzeczy sprzedanej z umową.