Jak złożyć wniosek o zwrot nadpłaty podatku?
Wniosek o stwierdzenie nadpłaty złożysz w e-Urzędzie Skarbowym. W serwisie e-Urząd Skarbowy (e-US) udostępniliśmy wniosek o stwierdzenie nadpłaty. Wniosek może złożyć podatnik, u którego wystąpiła nadpłata podatku lub który kwestionuje zasadność albo wysokość pobranego podatku.
Jak złożyć wniosek o stwierdzenie nadpłaty elektronicznie?
Konieczne zalogowanie. E-Urząd Skarbowy dostępny jest wyłącznie na stronie internetowej podatki.gov.pl. Aby skorzystać z możliwości złożenia pisma lub przeglądania złożonych dokumentów należy zalogować się przy pomocy profilu zaufanego, e-dowodu, bankowości elektronicznej lub aplikacji mObywatel.
Jak napisać wniosek o stwierdzenie nadpłaty do urzędu skarbowego?
Ważne, żeby zawierał:
- dane podmiotu, który składa wniosek,
- organ podatkowy, do którego wniosek jest kierowany,
- rodzaj podatku, którego wniosek dotyczy,
- wysokość nadpłaty,
- okres, którego nadpłata dotyczy,
- uzasadnienie powstania nadpłaty,
- podpis wnioskodawcy.
Czy musi być złożony wniosek o stwierdzenie nadpłaty?
Z wnioskiem o stwierdzenie nadpłaty występuje podatnik w przypadku, gdy kwestionuje on zasadność pobrania przez płatnika podatku albo wysokość pobranego podatku. Wniosek o stwierdzenie nadpłaty złożyć może również podatnik, którego zobowiązanie powstaje w sposób przewidziany w art. 21 § 1 pkt 1 o.p., tzn.
Jak napisać pismo do urzędu skarbowego o zwrot podatku?
Wniosek o stwierdzenie nadpłaty powinien mieć formę podobną do innych wniosków składanych w urzędach, a zatem musi zawierać m.in. wskazanie naczelnika urzędu skarbowego, zakres żądania, podstawę prawną oraz uzasadnienie.
Jak wysłać wniosek o stwierdzenie nadpłaty przez Epuap?
W serwisie e-Urząd Skarbowy (e-US) udostępniliśmy wniosek o stwierdzenie nadpłaty.
…
Wybierz odpowiedni wniosek, a kreator poprowadzi cię przez pola dokumentu, które musisz uzupełnić:
- rodzaj podatku lub symbol formularza;
- kwota nadpłaty;
- okres;
- rok;
- uzasadnienie.
Co musi zawierać wniosek o stwierdzenie nadpłaty?
Jakie elementy muszą znaleźć się na wniosku o stwierdzenie nadpłaty?
- dane podmiotu składającego wniosek,
- organ podatkowy, do którego dostarczany jest wniosek,
- rodzaj podatku, którego wniosek dotyczy,
- wysokość nadpłaty,
- okres, którego nadpłata dotyczy,
- uzasadnienie powstania nadpłaty,
- podpis wnioskodawcy.
Co powinien zawierać wniosek o zwrot nadpłaty?
Wniosek o stwierdzenie nadpłaty
- data i miejscowość,
- dane wnioskodawcy (imię i nazwisko, PESEL/NIP, adres zamieszkania/ siedziby firmy),
- wskazanie naczelnika właściwego dla podatnika urzędu skarbowego,
- wskazanie okresu, w którym wystąpiła nadpłata,
- kwota nadpłaty,
- powód powstania nadpłaty,
- uzasadnienie,
- podpis podatnika.
Jak złożyc wniosek o stwierdzenie nadpłaty?
W serwisie e-Urząd Skarbowy (e-US) udostępniliśmy wniosek o stwierdzenie nadpłaty. Wniosek może złożyć podatnik, u którego wystąpiła nadpłata podatku lub który kwestionuje zasadność albo wysokość pobranego podatku.
Jak wypełnić wniosek o stwierdzenie nadpłaty?
W imieniu podatnika wniosek może złożyć pełnomocnik posiadający aktywne pełnomocnictwo ogólne (PPO-1).
…
Trzeba wybrać odpowiedni wniosek, a kreator poprowadzi wypełniającego przez pola dokumentu, które trzeba uzupełnić:
- rodzaj podatku lub symbol formularza;
- kwota nadpłaty;
- okres;
- rok;
- uzasadnienie.
Jak złożyć wyjaśnienie do urzędu skarbowego?
Sporo załatwisz
Korzystając z pisma ogólnego możesz zadać pytanie, napisać wyjaśnienie, złożyć zażalenie, podanie lub wniosek. Wystarczy, że uzupełnisz formularz i wyślesz go na elektroniczną skrzynkę podawczą urzędu . Po chwili dostaniesz elektroniczne urzędowe poświadczenie przedłożenia (UPP) pisma.
Jak złożyć wniosek online?
Jeśli masz konto na ePUAP
- Wejdź na epuap.gov.pl.
- Zaloguj się.
- Wybierz sprawę urzędową, którą chcesz załatwić online.
- Podpisz wniosek o usługę profilem zaufanym.
- Wyślij wniosek online.
- Czekaj na załatwienie sprawy lub odpowiedź urzędu.
Jak wysłać wniosek o stwierdzenie nadpłaty?
W serwisie e-Urząd Skarbowy (e-US) udostępnilono wniosek o stwierdzenie nadpłaty. Wniosek ten może złożyć podatnik, u którego wystąpiła nadpłata podatku lub który kwestionuje zasadność albo wysokość pobranego podatku. W imieniu podatnika wniosek może złożyć pełnomocnik posiadający aktywne pełnomocnictwo ogólne (PPO-1).
Kto podpisuje wniosek o stwierdzenie nadpłaty?
Zgodnie z art. 80a § 1-2a ustawy z 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa – dalej o.p., jeżeli odrębne ustawy nie stanowią inaczej, deklaracja, w tym deklaracja składana za pomocą środków komunikacji elektronicznej, może być podpisana także przez pełnomocnika podatnika, płatnika lub inkasenta.
Jak wypełnić wniosek o stwierdzenie nadpłaty podatku?
Wniosek o stwierdzenie nadpłaty powinien zawierać następujące dane:
- data i miejscowość,
- dane wnioskodawcy (imię i nazwisko, PESEL/NIP, adres zamieszkania/ siedziby firmy),
- wskazanie naczelnika właściwego dla podatnika urzędu skarbowego,
- wskazanie okresu, w którym wystąpiła nadpłata,
- kwota nadpłaty,
Ile czasu ma urząd na zwrot pieniędzy?
podatnicy, którzy złożyli deklaracje za rok 2022 r. drogą elektroniczną otrzymają zwrot podatku dochodowego w ciągu maksymalnie 45 dni, licząc od dnia następującego po złożeniu deklaracji. podatnicy rozliczający się poprzez papierowy formularz na zwrot nadpłaty PIT będą czekać maksymalnie 3 miesiące.
Leave a Comment