Czy opłaca się kupić 10 letnie auto?

Bieżąca eksploatacja auta 9- lub 10-letniego jest znacznie tańsza. Nawet jeśli doliczymy koszty napraw, które w tym wieku zdarzają się coraz częściej, okaże się, że roczne wydatki na samochód kompaktowy to nie więcej niż 4-6 tys. zł.

Czy 10 letni samochód jest stary?

Wszystko zależy od stanu technicznego konkretnego egzemplarza, jakości serwisowania i wykorzystywanych części, a także wersji silnikowej. W końcu w ramach jednego modelu często mamy do czynienia z jednostkami napędowymi uznawanymi za usterkowe, jak i tymi, do których przylgnęła łatka pancernych.

Jaki przebieg ma 10 letnie auto?

Z informatorów rynkowych (np. katalog Eurotaxu) wynika, że średnie roczne przebiegi popularnych modeli zamykają się w przedziale od ok. 10 do 25 tys. km, co w przypadku 10letniego auta daje przedział od 100 do 250 tys.

Jakie 10 letnie auto warto kupic?

Raport TUV 2022 wskazuje, że najmniej awaryjnym autem dla kierowców w grupie 10– i 11-letnich pojazdów jest Audi TT (12,5 proc.). Dobrze wypadają także BMW X1, Audi A1, Honda Jazz, Volkswagen Golf Plus, Toyota RAV4, Opel Meriva, Volvo XC60, Mazda 3 oraz Mercedes E-Klasse Coupe.

Kiedy auto jest stare?

Chcąc zarejestrować samochód jako zabytkowy, trzeba spełnić pewne wymogi. Przede wszystkim auto musi mieć przynajmniej 25 lat i 15 lat od zakończenia produkcji. Poza tym dany pojazd musi posiadać przynajmniej 75 % oryginalnych części.

Jaki samochód się nie psuje?

Okazuje się, że najmniej awaryjne samochody to m.in. Toyota Aygo, BMW serii 4 i Mini. Analogicznie do zestawienia najbardziej awaryjnych samochodów, którego wyniki znajdziecie TUTAJ, ADAC przygotował listę aut, które psuły się najrzadziej.

Jaki jest najbardziej niezawodny samochód?

Najmniej awaryjne modele

Według raportów konsumentów w USA są to: Subaru Ascent, Volkswagen Atlas, Jeep Compass, Volvo XC90, Tesla Model S, Jeep Wrangler, Ford EcoSport, Volvo XC60. W Europie są to m.in. Toyota Aygo, BMW x3, Mazda cx-3, Audi A1, Citroen C3, Fiat Punto, Audi A3, Audi Q3, BMW serii 1, BMW serii 2.

Po jakim przebiegu nie kupowac auta?

Wyznacznikiem końca "bezproblemowej eksploatacji" jest przeważnie przebieg rzędu 300 tys. km. Oczywiście wiele zależy od sposobu jazdy i serwisowania, ale większość aut z przebiegiem powyżej 300 tys. km nosi już wyraźnie ślady zużycia.

Jakie samochody się nie psują?

Okazuje się, że najmniej awaryjne samochody to m.in. Toyota Aygo, BMW serii 4 i Mini.

Co ile lat Polak zmienia samochód?

Polacy nie tylko mają wysokie wymagania wobec samochodów, ale i poszukują najnowszych technologii. Stąd bardzo często zmieniają samochody – średnio co 3,5 roku.

Co ile lat zmieniamy auto?

Statystyczny właściciel samochodu powinien sprzedawać swoje auto po 5 latach eksploatacji. Chodzi o to, aby dotychczasowe auto zmienić na nowe wówczas, gdy zauważalnie wzrosną koszty napraw.