Czy urząd skarbowy sprawdza adres zamieszkania?

Jak wynika z powyższego właściwość urzędu skarbowego uzależnia się, nie od miejsca zameldowania, ale od miejsca zamieszkania, czyli miejscowość w której osoba przebywa z zamiarem stałego pobytu.

Czy urząd skarbowy musi być zgodny z adresem zamieszkania?

Co do zasady właściwość urzędu skarbowego określa się według miejsca zamieszkania na ostatni dzień roku podatkowego. W przypadku zmiany miejsca zamieszkania w ciągu roku bierze się pod uwagę adres zamieszkania z dnia 31 grudnia.

Czy miejsce zamieszkania trzeba zgłaszać?

Choć obowiązek meldunkowy miał zostać zniesiony w 2018 roku, prawo to wciąż jest w mocy. Nadal należy meldować się na pobyt stały i tymczasowy, który miałby trwać dłużej niż 3 miesiące. Teraz jednak nie trzeba udawać się do Urzędu, można meldunek wykonać również poprzez internet na platformie ePUAP.

Czy można zmienić urząd skarbowy bez zmiany miejsca zamieszkania?

Zmiana urzędu skarbowego będzie konieczna w przypadku osób fizycznych zmieniających miejsce zamieszkania. Dotyczy ona również przedsiębiorców nadających siedzibie firmy inny adres.

Czy po przeprowadzce trzeba zmienić urząd skarbowy?

W przypadku, gdy podatnik zmienia miejsce zamieszkania, to zmianie może ulec również właściwość urzędu skarbowego do którego należy złożyć roczne zeznanie podatkowe. W związku z powyższym podatnik jest zobowiązany powiadomić o tym organ podatkowy.

Czy adres na PIT ma znaczenie?

Do prawidłowego rozliczenia PIT należy przyjąć adres zamieszkania, pod jakim mieszkaliśmy na dzień 31 grudnia roku, za jaki jest składany deklaracja. Oznacza to, że deklarację PIT składamy do Naczelnika Urzędu Skarbowego właściwego dla miejsca zamieszkania na ostatni dzień roku podatkowego.

Czy trzeba korygować PIT-11 gdy pracownik zmienił adres zamieszkania?

Jeśli PIT11 zawiera błędny adres zamieszkania, pracownik powinien zwrócić się do pracodawcy, aby skorygował on deklarację i przesłał ją do pracownika oraz prawidłowego urzędu skarbowego wraz z pismem uzasadniającym korektę (art. 81 § 2 Ordynacji podatkowej).

Co grozi za podanie fałszywego adresu zamieszkania?

podlega karze grzywny do 720 stawek dziennych albo karze pozbawienia wolności, albo obu tym karom łącznie.

Czy należy powiadomić urząd skarbowy o zmianie miejsca zamieszkania?

Zmiana konta bankowego, adresu zamieszkania oraz danych kontaktowych wiąże się z potrzebą aktualizacji danych w Urzędzie Skarbowym.

Czy trzeba informować urząd skarbowy o zmianie miejsca zamieszkania?

W celu powiadomienia urzędu skarbowego o nowym adresie zamieszkania należy złożyć zgłoszenie aktualizacyjne formularzu ZAP-3. Przy czym zawiadomienie urzędu o zmianie adresu zamieszkania powinno nastąpić tylko wtedy, gdy adres zamieszkania jest inny niż adres zameldowania.

Kogo należy powiadomić o zmianie adresu zamieszkania?

Gdzie zgłosić zmianę adresu zameldowania

  • Wydział Spraw Obywatelskich w Urzędzie Miasta lub Gminy.
  • Urząd Skarbowy.
  • Pracodawcę
  • Bank.
  • ZUS.
  • Dostawcę usług telekomunikacyjnych.
  • Towarzystwo ubezpieczeniowe.
  • Przychodnię lub usługodawcę prywatnej opieki medycznej.