Gdzie założyć gorsze opony?

Lepsze opony zamontowane z przodu to znaczne pogorszenie stabilności i kierowalności w nagłych sytuacjach awaryjnych na mokrej nawierzchni. Aby ograniczyć ryzyko poślizgu przy nagłych i wymagających szybkiego działania manewrach, zaleca się montowanie lepszych opon na tylnej osi, mimo pogorszenia drogi hamowania.

Czy warto przekładać opony z przodu na tył?

W przypadku napędu na przód, należy przeprowadzić przekładanie opon z przodu na tył, z zachowaniem stron. Oznacza to, że koło znajdujące się w prawym przednim nadkolu należy zamontować po tej samej stronie, ale na tylnej osi. Przeciwległe koło również zachowuje swoją stronę montażu, ale trafia na tył.

Jak założyć opony w dobrym kierunku?

Aby koło gwarantowało najlepsze osiągi, kierunek bieżnika przy zakładaniu opony musi pokrywać się ze wskazaniem producenta. Oznaczenia opon kierunkowych znajdują się na ich boku. Bieżnik opony kierunkowej zbiega się w charakterystyczną literę "V".

Które opony na tył?

Właściciele samochodów napędzanych na tylną oś, powinni zdecydować się na założenie lepszych opon z tyłu. Takie rozwiązanie posiada liczne zalety, wśród których najważniejsze jest wykonywanie bezpieczniejszych manewrów na ośnieżonych, mokrych i śliskich nawierzchniach.

Czy można założyć różne opony na przód i tył?

Polskie prawo nie zabrania stosowania różnych opon na przedniej i tylnej osi. Przepisy określają jedynie, że na każdej z osi musi zostać zamontowane identyczne ogumienie. Identyczne, czyli takie które występuje w tym samym modelu, a do tego ma taki sam wzór bieżnika, rozmiar oraz indeksy nośności i prędkości.

Która opona zużywa się najszybciej?

W większości testowanych rozmiarów można znaleźć opony, które zużywają się w tempie poniżej 100 g na 1000 km. Najszybciej ścierają się opony w rozmiarze 225/40/18, często oferowane jako ogumienie o sportowych parametrach.

Czy nowe opony muszą się dotrzeć?

Po założeniu nowych opon należy pamiętać o ich dotarciu. Nowe opony maksimum swoich osiągów mogą uzyskać dopiero po przejechaniu pewnego dystansu i zużyciu wierzchniej warstwy gumy bieżnika. Dzieje się tak dlatego, że na nowych oponach znajdują się śladowe ilości środków ułatwiających ich wyjmowanie z form.

Która opona lewa która prawa?

Wiele osób pyta czy to prawidłowe, że po założeniu opon asymetrycznych te z prawej strony nie zgadzają się bieżnikiem z kołami z lewej strony. Jest to jak najbardziej prawidłowe ułożenie. Przy odpowiednim montażu opon rowki z jednej strony auta są skierowane do dołu, a po drugiej stronie w górę.

Jak sprawdzić czy opona jest kierunkowa?

Kierunek jazdy opon: jak określić

Opony kierunkowe są oznaczone na boku, tj. na ściance bocznej opony. Zobaczysz napisane słowo „Rotation” lub „Direction”. Obok niego jest mała strzałka, która pokazuje kierunek obracania się w przód (kierunek jazdy).

Które opony najmniej się zużywają?

Z powyższego wynika, że opony potrafią bardzo różnić się między sobą w kwestii ścierania, w zależności od tego, kto je wyprodukował. Najlepiej wypada tutaj Michelin, Vredestein i Goodyear, podczas gdy stawkę zamykają Bridgestone, Nokian i Pirelli.

Dlaczego lepsze opony na tył?

Samochody z nowymi oponami na tylnej osi oraz zużytymi na przedniej poradziły sobie nieco lepiejtył samochodu zachowywał stabilność, co pozwoliło pokonywać zakręty o 5-10 km/h szybciej, niż przy nowych oponach z przodu.