Ile można zadać odszkodowania od Poczty Polskiej?

Za zaginięcie paczki pocztowej lub jej uszkodzenie przysługuje odszkodowanie w wysokości żądanej przez reklamującego, nie wyższej jednak niż 10-krotność opłaty pobranej za jej nadanie. Za uszkodzenie lub zaginięcie przesyłki z podaną wartością, wysokość odszkodowania nie może przekraczać zadeklarowanej wartości.

Jakie odszkodowanie od poczty?

Z regulaminu usług Pocztex wynika, że jeśli przesyłka nie została doręczona w terminie, to przysługuje odszkodowanie w żądanej wysokości, jednak nie wyższej, niż dwukrotność opłaty za nadanie przesyłki w danym serwisie.

Kiedy Przesyłkę uznaje się za zaginioną?

Przesyłkę, która nie nadeszła do miejsca przeznaczenia wskazanego w liście przewozowym w ciągu 30 dni od upływu przewidywanego terminu wykonania usługi, uważa się za utraconą.

Co zrobić gdy przesyłka nie dotarła?

Jeśli zdarzyło się, że przesyłka nie dotarła na czas, zagubiła się gdzieś po drodze istnieje prawo do reklamacji. Przysługuje ono 12 miesięcy od dnia jej nadania. Pamiętajmy jednak, że ten termin dotyczy jedynie przesyłek krajowych. W przypadku zagranicznych, termin ten jest skrócony o połowę – do sześciu miesięcy.

Co się stanie jak paczka zaginie?

Zaginięcie paczki można zgłosić na wiele różnych sposobów. Najskuteczniejszym jest po prostu złożenie reklamacji – osobiście lub za pośrednictwem formularza elektronicznego dostępnego na stronie operatora.

Kto ponosi odpowiedzialność za uszkodzenie przesyłki?

Jeżeli rzecz sprzedana ma być wysłana konsumentowi, to przedsiębiorca odpowiada za niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia towaru do momentu, w którym kupujący go otrzyma.

Co zrobić gdy zaginie list priorytetowy?

Złóż skargę

Gdy wysłany przez ciebie list przyjdzie z opóźnieniem albo nie dotrze do adresata, masz prawo wnieść skargę. Możesz to zrobić najwcześniej 5. dnia po nadaniu przesyłki priorytetowej lub 7. dnia – gdy wysłałaś list zwykły.

Czy Poczta Polska Uznaję reklamację?

Poczta Polska rozpatruje reklamację niezwłocznie i udziela odpowiedzi w terminie nie dłuższym niż 30 dni od dnia otrzymania reklamacji.

Jak odzyskać pieniądze za uszkodzona przesyłkę?

Uszkodzona przesyłka – kto odpowiada? W momencie odbioru paczki od nadawcy, to firma kurierska odpowiada za stan przesyłki – aż do momentu wydania jej adresatowi. Jeśli dojdzie do uszkodzenia paczki, można złożyć reklamację i oczekiwać na zwrot środków.

Czy kurier płaci za zgubiona paczkę?

65. 1. Przewoźnik ponosi odpowiedzialność za utratę, ubytek lub uszkodzenie przesyłki powstałe od przyjęcia jej do przewozu aż do jej wydania oraz za opóźnienie w przewozie przesyłki. Konsument może więc wybrać, czy będzie swoich praw dochodzić od sprzedawcy, czy przewoźnika.

Co zrobić gdy przesyłka jest uszkodzona?

Mamy 7 dni od momentu dostarczenia przesyłki do odbiorcy, na zgłoszenie swoich uwag. Lepiej jednak nie zwlekać do ostatniej chwili ze zgłoszeniem uszkodzonej zawartości. W takiej sytuacji także musimy skontaktować się z biurem obsługi klienta firmy kurierskiej oraz podpisać stosowne oświadczenie.