Jak długo można jeździć na kole zapasowym?

Jak długo można jechać na dojazdówce Zarówno producenci, jak i przepisy nie precyzują, ile kilometrów można przejechać na kole dojazdowym. Z uwagi na znaczne pogorszenie właściwości jezdnych powinno się jak najszybciej wymienić koło dojazdowe na model ogumienia zgodny z oponą na przeciwległej stronie osi samochodu.

Czy mogę jezdzic na kole zapasowym?

Nie, należy jak najszybciej udać się do serwisu i zlecić naprawę lub wymianę uszkodzonej opony, gdyż obydwie opony na tej samej osi muszą mieć ten sam profil, ten sam rozmiar oraz te same indeksy nośności i prędkości.

Ile kilometrów można przejechać na dojazdówce?

Zazwyczaj maksymalna dopuszczalna prędkość na kole dojazdowym to 80 km/h.

Ile napompować koło dojazdowe?

Zazwyczaj ciśnienie w kole dojazdowym zawiera się w przedziale od 4,2 do 4,5 bara. Ciśnienie w kole dojazdowym można uzupełniać przy pomocy pompki nożnej, kompresora elektrycznego albo kompresora na stacji paliw. Koło dojazdowe ma taki sam wentyl jak standardowe koło zapasowe.

Jakie ciśnienie w kole zapasowym?

Jak pokazały wyniki naszej sondy, kierowcy nie wiedzą jakie powinno być ciśnienie w kole dojazdowym. Prawidłowa odpowiedź to 4,2 bara. Oczywiście może być minimalnie niższe lub wyższe, a większość opon dojazdowych ma ograniczenie do maksimum 4,5 bara.

Czy warto mieć koło zapasowe?

Koło zapasowe jest najbardziej uniwersalnym rozwiązaniem. Niestety sporo waży i zajmuje dużo miejsca, za to pozwala na komfortowe kontynuowanie jazdy z normalną prędkością. Polecane jest osobom, które często wybierają się w długie trasy. Koło dojazdowe pozwala na dojechanie do wulkanizatora.

Ile kosztuje koło zapasowe?

To sprawia, że cena koła dojazdowego w wielu nowych samochodów wynosi od 1000 do nawet 2500 złotych! Można oczywiście kupić je taniej, bo do popularnych samochodów koła dojazdowe kupimy w sklepach motoryzacyjnych lub na portalach aukcyjnych – zestaw do auta kompaktowego można nabyć już za 500 złotych.

Czy dojazdówka może być z przodu?

Koło dojazdowe najlepiej jest zakładać na oś przednią.

Dlaczego? Ponieważ jazda na „dojazdówce” znacznie zwiększa ryzyko wpadnięcia w poślizg, który jest o wiele bardziej niebezpieczny, gdy dojdzie do utraty kontroli nad tylną osią.

Czym się różni koło dojazdowe od zapasowego?

Koło dojazdowe to pomniejszona wersja koła zapasowego. Koło ma mniejszy rozmiar i jest lżejsze. Felga i opona koła dojazdowego są węższe od standardowego rozmiaru opon.

Czy można jeździć bez koła zapasowego?

Zgodnie z obowiązującymi przepisami, koło zapasowe nie jest zatem obowiązkowe, podobnie zresztą jak nie musimy wozić w samochodzie apteczki. Nalegamy jednak, aby zawsze mieć jest ze sobą, pozwoli na to wyjście z różnych, często nieprzewidzianych, sytuacji.

Czy w kole zapasowym jest czujnik ciśnienia?

Koło zapasowe nie jest wyposażone w czujnik układu TPMS. W przypadku założenia koła zapasowego lub koła bez czujnika TPMS w zespole wskaźników pojawi się komunikat błędu Układ monitorowania ciśnienia w oponach Wymagany serwis.