Jak działa gwarancja?

Gdy gwarancja została wydana w zakresie jakości towaru, to gwarant ma obowiązek usunąć wady fizyczne lub prawne towaru lub wydać rzecz wolną od wad – w terminie określonym w gwarancji, a gdy terminu nie podano, to w ciągu 14 dni od dnia dostarczenia wybrakowanego towaru gwarantowi.

Jak skorzystać z gwarancji?

Gdy chcemy skorzystać z gwarancji, wówczas zajrzyjmy do dokumentu gwarancyjnego. Znajdziemy w nim informacje o tym, jak postępować. Pamiętajmy o tym, że gwarancja jest świadczeniem producenta, ale nie sklepu – sklep odpowiedzialny jest za rękojmię. Właśnie dlatego najczęściej musimy skontaktować się z producentem.

Co robi gwarancja?

Gwarancja to zobowiązanie gwaranta wobec konsumenta, że wymieni, naprawi lub przyjmie przedmiot (i zwróci pieniądze), który nie spełnia cech określonych w dokumencie gwarancyjnym, opisie a nawet reklamie.

Jak liczyć 2 lata gwarancji?

Czas gwarancji zależy od woli gwaranta, może więc ona trwać np. rok lub 5 lat bądź zostać udzielona dożywotnio. Ważne! Jeżeli w oświadczeniu gwarancyjnym nie określono okresu ochrony, przyjmuje się, że wynosi on 2 lata – licząc od dnia, w którym wydano towar konsumentowi.

Co obejmuje 2 letnią gwarancja?

Gwarancja prawna jest ważna przez okres dwóch lat w całej UE. Istnieją jednak pewne warunki. Gwarancja prawna obejmuje wszelkie wady, co do których istnieje domniemanie, że istniały w momencie dostawy i które ujawniły się w okresie dwóch lat. Kluczowy jest jednak okres jednego roku od dnia zakupu towaru.

Kiedy tracimy prawo do gwarancji?

Jeśli w umowie gwarancyjnej nałożono na kupującego określone obowiązki, to ich niewykonanie lub nienależyte wykonanie może spowodować odmowę spełnienia zobowiązania gwaranta (udzielającego gwarancji) lub nawet wygaśniecie gwarancji.

Ile razy Naprawa na gwarancji?

Przy gwarancji nie istnieje zatem tak jak w przypadku rękojmi zasada, że po pierwszej nieskutecznej naprawie rozszerza się zakres uprawnień kupującego. Jeżeli w dokumencie gwarancyjnym nie uregulowano tej kwestii inaczej – nie ma ograniczenia co do ilości napraw wadliwej rzeczy.

Czego nie obejmuje gwarancja?

Wyłączenia: gwarancja nie obejmuje wymiany części, której wada jest „skutkiem naturalnego zużycia elementów pojazdu, czyli takiego zużycia, które nie jest wynikiem wady materiału lub wykonania”. Można się więc spierać, co jest naturalnym zużyciem, ale wymiana czegokolwiek nie jest wykluczona.

Co jest po gwarancji?

Rękojmia – ustawowa odpowiedzialność sprzedawcy za wady fizyczne oraz prawne sprzedanego towaru. Jest to obok gwarancji jedna z dwóch możliwości reklamowania niezgodnego z umową produktu.

Jakie wady obejmuje gwarancja?

578 KC stanowi, iż „jeżeli w gwarancji inaczej nie zastrzeżono, odpowiedzialność z tytułu gwarancji obejmuje tylko wady powstałe z przyczyn tkwiących w sprzedanej rzeczy”. Gwarancja ma zatem służyć zapewnieniu właściwej jakości sprzedanego towaru.

Czy w ramach gwarancji można żądać zwrotu pieniędzy?

Składając reklamację w pierwszej kolejności możemy żądać nieodpłatnej naprawy albo wymiany towaru na nowy. W ramach reklamacji konsument może domagać się bezpłatnej naprawy lub wymiany. Nie można od razu odstąpić i zażądać zwrotu pieniędzy.