Jak napisać pismo do ZUS?

Zaktualizowano: 22 września. 2022 r….Jak utworzyć i wysłać pismo ogólne POG?Zaloguj się do swojego konta na PUE ZUS.Przejdź do odpowiedniej dla siebie zakładki np.[Płatnik], [Ubezpieczony], [Świadczeniobiorca]Z bocznego menu wybierz [Dokumenty i wiadomości] > [Dokumenty robocze].Kliknij przycisk [Utwórz nowy].More items…

Jak napisać pismo ogólne do ZUS?

Co musisz zrobić

  1. Przygotuj potrzebne dane. …
  2. Kliknij przycisk Wyślij pismo ogólne.
  3. Wybierz urząd lub instytucję, do których chcesz wysłać pismo.
  4. Wypełnij formularz.
  5. Dodaj potrzebne załączniki, jeśli masz je w wersji elektronicznej.
  6. Kliknij Dalej, a potem Wyślij bez podpisu lub Podpisz i wyślij.

Jak napisac wyjaśnienia do ZUS?

Wystarczy przygotować pismo przewodnie, w którym wymieni się jakie dokumenty przekazuje się do ZUS. Jeden egzemplarz wówczas zostawia się na dzienniku podawczym ZUS, a na drugim żąda się potwierdzenia przyjęcia pisma.

Jak wysłać maila do ZUS?

Konsultanci są dostępni w dni robocze, od poniedziałku do piątku, w godzinach od 7.00 do 18.00. Można skorzystać również z kontaktu mailowego. Adres email do zapytań ogólnych – cot@zus.pl.

Jak napisać donos do ZUS?

Informacje o nadużyciach w ZUS możesz zgłosić:

  1. poprzez formularz zgłoszeniowy (znajduje się poniżej)
  2. za pomocą poczty elektronicznej: sygnalista@zus.pl.
  3. listownie na adres: Dyrektor Departamentu Kontroli Wewnętrznej, 01-748 Warszawa, ul.

Ile czasu ma ZUS na odpowiedź na pismo ogólne?

Każda skarga lub wniosek rozpatrywana jest bez zbędnej zwłoki. Maksymalny termin na załatwienie skargi i wniosku wynosi miesiąc, licząc od dnia ich wpływu do Zakładu.

Jak napisać ponaglenie do ZUS?

Nie musisz znać się na prawie, żeby złożyć prawidłowe ponaglenie. Wystarczy, że podstawisz dane, uzupełnisz uzasadnienie, skompletujesz i podłączysz ewentualne załączniki i całość wyślesz do Oddziału/Inspektoratu ZUS, lub właściwego Organu. Na złożenie ponaglenia nie ma terminu.

Jak zadać pytanie do ZUS?

Konsultanci ZUS są dostępni pod następującymi numerami telefonu:

  1. Ogólnopolska infolinia: 22 560 16 00.
  2. Informacje na temat wsparcia w ramach Tarczy Antykryzysowej: 22 484 84 84, 732 122 500.

Jak skontaktować się z ZUS?

Centrum Obsługi Telefonicznej ZUS: 22 560 16 00

Konsultanci infolinii ZUS są dostępni w dni robocze w godzinach 7:00 – 18:00.

Jak walczyć z zusem?

Możesz odwołać się od naszej decyzji do sądu okręgowego – sądu pracy i ubezpieczeń społecznych (sądu I instancji). Masz na to miesiąc od dnia, w którym doręczymy Ci decyzję. Odwołanie złóż w oddziale ZUS, który wydał decyzję. Możesz je złożyć na piśmie albo ustnie, wtedy nasz pracownik spisze protokół.

Co zrobić gdy ZUS nie wydaje decyzji?

odwołanie od niewydania decyzji przez ZUS. Zgodnie z brzmieniem art. 4779 § 4 K.p.c. jeżeli organ rentowy nie wydał decyzji w terminie dwóch miesięcy, licząc od dnia zgłoszenia roszczenia w sposób przepisany, odwołanie można wnieść w każdym czasie po upływie tego terminu.