Jak oddać produkt na gwarancji?

Wadliwy towar można również reklamować na podstawie gwarancji (karty gwarancyjnej). Odbywa się to w serwisie gwarancyjnym, u producenta lub w sklepie (u sprzedawcy), gdzie zakupiono towar. Ważne! To gwarancja wskazuje miejsce, w którym możemy złożyć reklamację.

Co jest potrzebne do zwrotu na gwarancję?

Działania reklamacyjne sprowadzają się do wypełnienia odpowiedniego formularza, w którym należy określić wadliwość produktu i żądania z nią związane (naprawa lub wymiana sprzętu na nowy). Sprzedawca w ciągu 14 dni od daty złożenia reklamacji ma obowiązek ustosunkować się do niej.

Czy pudełko jest potrzebne do gwarancji?

Sprzedawca nie ma prawa odmówić przyjęcia reklamacji z powodu braku kartonowego czy plastikowego pudła. Przedmiotem reklamacji jest bowiem wadliwy produkt, a nie jego opakowanie.

W jakiej formie należy złożyć reklamację?

Jako konsument możesz złożyć reklamację w każdej formie – ustnie, pisemnie, e-mailem, poprzez stronę przedsiębiorcy. Pamiętaj jednak, aby mieć dowód, że reklamacja została złożona. Pamiętaj, że to Ty składasz reklamację. Pracownik firmy, co najwyżej pomaga Ci ją złożyć.

Jak złożyć reklamację towaru?

Pismo reklamacyjne konsument może złożyć osobiście w sklepie (ale należy pamiętać aby na kopii sprzedawca potwierdził fakt dostarczenia i datę) lub wysyłać listem poleconym ze zwrotnym potwierdzeniem odbioru. Obowiązkiem konsumenta jest udowodnienie, że kupił produkt właśnie w tym sklepie.

Jak zglosic sprzet na gwarancję?

Reklamację składasz w miejscu wskazanym w gwarancji, może to być punkt serwisowy, sprzedawca albo producent. Nie ma ustalonej formy składania reklamacji z tytułu gwarancji – gwarant może zdecydować, że konieczna jest forma pisemna albo telefoniczna; informację o tym znajdziesz w dokumencie gwarancyjnym.

Czy dowód zakupu wystarczy do gwarancji?

Zgodnie z obowiązującym prawem, podstawą reklamacji jest dowód zakupu. Nie musi on być jednak stricte paragonem – jeśli takowy zgubiliśmy, możemy wspomóc się potwierdzeniem płatności kartą, wydrukiem historii operacji z konta, zeznaniem świadka lub…

Czy buty do reklamacji muszą być czyste?

Obuwie oddawane do reklamacji na zasadach rękojmi powinno być czyste i higieniczne. Jeżeli przyniesiemy do reklamacji buty mokre, zawilgocone, z odchodami to sprzedawca może nie przyjąć takiej reklamacji. Dlatego przed wizytą w sklepie, czy odesłaniem butów pocztą, warto zadbać o ich wygląd i usunąć zabrudzenia.

Co zrobić jeśli sprzedawca nie chce przyjąć reklamacji?

Formalnie rzecz biorąc, kiedy sprzedawca odrzuci reklamację, możesz skierować sprawę do:

  1. mediacji przez Inspekcję Handlową,
  2. sądu konsumenckiego (przy Inspekcji Handlowej),
  3. do sądu powszechnego, korzystając z trybu postępowania uproszczonego,
  4. sądu powszechnego w postępowaniu zwykłym.

Czy sklep może odmówić przyjęcia reklamacji?

Przedsiębiorca nie może w żaden sposób odmówić przyjęcia reklamacji, jeżeli nie wynika to wprost z przepisów. Warto pamiętać! Rękojmią są objęte wszystkie towary konsumpcyjne. Konsument ma prawo do złożenia reklamacji na podstawie rękojmi, jeżeli towar konsumpcyjny jest wadliwy.

Ile czasu na zgłoszenie reklamacji od zauważenia wady 2022?

1 rok – termin liczony od momentu zauważenia wady, w którym należy zgłosić sprzedawcy reklamację z tytułu rękojmi i określić swoje żądania. 2 lata – okres trwania odpowiedzialności sprzedawcy z tytułu rękojmi, liczony od dnia wydania towaru.