Jak reklamować przesyłkę pocztową?

Poczta Polska akceptuje dwa sposoby składania reklamacji: – osobiście w placówce Poczty Polskiej, – online za pomocą formularza. Proces reklamacyjny regulowany jest przez Rozporządzenie Ministra Administracji i Cyfryzacji w sprawie reklamacji usługi pocztowej z dnia 26 listopada 2013 roku.

Jak napisać reklamację do Poczty Polskiej?

Reklamację możecie Państwo złożyć również w każdej placówce pocztowej wypełniając odpowiedni formularz reklamacyjny:

  1. dla przesyłek pocztowych w obrocie krajowym druk dostępny jest również do pobrania tutaj,
  2. dla przesyłek pocztowych w obrocie zagranicznym druk dostępny jest również do pobrania tutaj.

Jak skontaktować się z Pocztą Polską?

Konsultanci naszej infolinii są do Twojej dyspozycji od poniedziałku do piątku w godz. 8.00-20.00: 801 333 444 z telefonów stacjonarnych (opłata wg cennika operatora), (+48) 438 420 600 z telefonów komórkowych oraz z telefonów stacjonarnych krajowych i zagranicznych (opłata wg cennika operatora).

Jak reklamować przesyłkę na poczcie?

Reklamację można wnieść w dowolnej formie: poprzez wypełnienie formularza on-line dostępnego na stronie internetowej, poprzez wypełnienie druku formularza dostępnego w każdej placówce pocztowej.

Kto może reklamować przesyłkę na poczcie?

Osobą uprawnioną do wniesienia reklamacji jest nadawca. Prawo to przysługuje również adresatowi, jeżeli nadawca zrzeknie się na jego rzecz prawa dochodzenia roszczeń albo gdy przesyłka pocztowa lub kwota pieniężna określona w przekazie pocztowym zostanie doręczona adresatowi.

Jak napisać reklamację?

Na treść reklamacji składają się w zasadzie dwa akapity. W pierwszym należy wyjaśnić jej przyczynę, np. zakupiony towar źle działa lub się popsuł. Drugi to prośba o działanie, wymianę towaru, naprawę, ponowne wykonanie usługi itp.

Co zrobić jeśli przesyłka nie dotarła Poczta Polska?

Odpowiedź jest jedna: należy wnieść reklamację do operatora pocztowego, u którego przesyłka została nadana.

Ile zarabia listonosz?

Mediana zarobków na marzec 2022 roku wynosi 3150 złotych brutto, co oznacza, że listonosza zarabia około 2470 złotych „na rękę”.

Czy kurier ma obowiązek zadzwonić do klienta?

Kurier nie ma w obowiązku kontaktu telefonicznego z nadawcą/adresatem. Owszem, kurierzy coraz częściej kontaktują się telefonicznie, jednak nie wynika to z ich obowiązku, co z dobrej woli i własnej organizacji pracy. Dla kuriera liczy się czas.

Kto może reklamować przesyłkę?

Należy pamiętać, że prawo wniesienia reklamacji przysługuje nadawcy albo adresatowi, przy czym, aby adresat mógł wnieść reklamację, nadawca musi zrzec się na jego rzecz prawa dochodzenia roszczeń albo przesyłka pocztowa musi być doręczona adresatowi. Reklamację można wnieść m.in.

Jak reklamować paczke?

Gdzie możesz złożyć reklamację? Pamiętaj, że reklamację możesz zgłosić w każdej placówce operatora świadczącego powszechne usługi pocztowe. A zatem nie musisz koniecznie udawać się tam gdzie przesyłka została nadana lub odebrana.