Jak wysłać pismo Epuapem na adres konkretnej skrytki?

Kliknij przycisk „Książka adresowa”. W nowym okienku wpisz adres skrzynki w polu „Szukaj”. Zapisz swój wybór. Możesz teraz wybrać opcję „powrót do edycji” i tam wypełnić treść pisma.

Gdzie w ePUAP wpisać adres skrytki?

Wejdź na stronę epuap.gov.pl i zaloguj się. Wybierz: Moja skrzynka → Operacje → informacje szczegółowe skrzynki (znak plusa) > adres znajduje się w polu lista adresów skrytek dla danej skrzynki w formacie /login/nazwaskrzynki.

Jak wysłać pismo na adres skrzynki ePUAP?

Co zrobić

  1. Przygotuj potrzebne dane. …
  2. Kliknij przycisk Wyślij pismo ogólne.
  3. Wybierz urząd lub instytucję, do których chcesz wysłać pismo.
  4. Wypełnij formularz.
  5. Dodaj potrzebne załączniki, jeśli masz je w wersji elektronicznej.
  6. Kliknij Dalej, a potem Wyślij bez podpisu lub Podpisz i wyślij.

Jak wysłać pismo do osoby prywatnej przez ePUAP?

Kliknij przycisk Wyślij pismo ogólne. Wybierz urząd lub instytucję, do których chcesz wysłać pismo. Wypełnij formularz. Dodaj potrzebne załączniki, jeśli masz je w wersji elektronicznej.

Jak zmienić adres skrzynki ePUAP?

Po zalogowaniu się na platformie ePUAP wchodzimy w Moją skrzynkę (pole z nr 1 na czerwono), a następnie klikamy w Operacje w bocznym Menu (pole z nr 2 na czerwono). Kolejnym krokiem będzie wybranie nazwy dla naszej nowej skrzynki ePUAP, np. Kancelaria (nr 4) oraz podanie adresu mailowego (nr 5).

Jak wysłać pismo na elektroniczna skrzynkę podawczą?

w urzędzie danego miasta, należy kliknąć w opcję "Wyślij przez ePUAP". Otworzy się karta "Pismo ogólne do podmiotu publicznego". W pierwszym kroku należy wybrać podmiot publiczny (odbiorcę), określić rodzaj sprawy, wpisać tytuł oraz treść. Po uzupełnieniu wszystkich kroków należy kliknąć "Podpisz i wyślij".

Jak wysłać pismo podpisane Profilem Zaufanym?

podpisać dokument kliknij przycisk Podpisz podpisem zaufanym i postępuj zgodnie z komunikatami na ekranie. Po podpisaniu możesz pobrać plik (.xml) i wysłać go e-mailem do innej osoby, która też chce go podpisać. Do wybranej instytucji wyślij go za pomocą pisma ogólnego – dołącz pobrany dokument .xml.

Jak wysłać pismo podpisane profilem zaufanym?

podpisać dokument kliknij przycisk Podpisz podpisem zaufanym i postępuj zgodnie z komunikatami na ekranie. Po podpisaniu możesz pobrać plik (.xml) i wysłać go e-mailem do innej osoby, która też chce go podpisać. Do wybranej instytucji wyślij go za pomocą pisma ogólnego – dołącz pobrany dokument .xml.

Co to jest adres elektroniczny ePUAP?

Oznaczenie systemu teleinformatycznego, umożliwiające porozumiewanie się za pomocą środków komunikacji elektronicznej, a w szczególności przy użyciu poczty elektronicznej.

Co to jest adres elektronicznej skrzynki podawczej?

Elektroniczna skrzynka podawcza – to dostępny publicznie środek komunikacji elektronicznej służący do przekazywania dokumentu elektronicznego do podmiotu publicznego przy wykorzystaniu powszechnie dostępnej sieci teleinformatycznej.

Jak działa skrzynka podawcza ePUAP?

Elektroniczna skrzynka podawcza pozwala na doręczanie do instytucji pism podpisanych bezpiecznym podpisem elektronicznym lub Profilem Zaufanym, w sposób zapewniający otrzymanie urzędowego poświadczenia przedłożenia (UPP). UPP jest dowodem doręczenia pisma, a widniejąca na nim data stanowi datę doręczenia.