Jak złożyć skargę na kuriera?

Niestosowane zachowanie kuriera zgłoś do działu reklamacji firmy kurierskiej. Możesz także skontaktować się z działem reklamacji Oponeo, który złoży skargę w Twoim imieniu.

Jak złożyc skarge na kuriera DPD?

Reklamację można składać w formie elektronicznej za pomocą formularza dostępnego na stronie www.dpd.com.pl, w zakładce "Moje DPD", lub w formie papierowej na adres DPD Polska Sp. z o.o. Dział Reklamacji, ul. Mineralna 5, 02-274 Warszawa.

Co daje skarga na kuriera?

Firmy kurierskie najczęściej odpowiadają na reklamację w czasie 30 dni. Może się jednak zdarzyć, że w zawiłych sytuacjach okres ten się wydłuży. Jeżeli firma uwzględni reklamację, to otrzymasz zwrot środków za usługę oraz zawartość przesyłki/utratę wartości.

Gdzie można napisac skarge na kuriera DHL?

Jeśli chcesz złożyć reklamację dotyczącą serwisu DHL Express możesz skontaktować się z nami za pomocą formularza kontaktowego, bądź kontaktując się z naszą infolinią, która dostępna jest od poniedziałku do piątku w godzinach 7:30 – 18:30, pod numerem telefonu +48 42 6 345 100.

Gdzie złożyć skargę na firmę kurierska?

Reklamacja przesyłki kurierskiej może być złożona do firmy kurierskiej, lub do nadawcy (sprzedawcy).

Czy kurier ma obowiązek zadzwonić do klienta?

Kurier nie ma w obowiązku kontaktu telefonicznego z nadawcą/adresatem. Owszem, kurierzy coraz częściej kontaktują się telefonicznie, jednak nie wynika to z ich obowiązku, co z dobrej woli i własnej organizacji pracy. Dla kuriera liczy się czas.

Ile mam czasu na spisanie protokołu szkody z kurierem?

Protokół powinien zostać sporządzony w terminie max. 7 dni od doręczenia paczki. Potwierdzenie spisania protokołu należy później dołączyć do zgłoszenia reklamacji.

Ile może dźwigać kurier?

Do ilu kg kurier wnosi paczki? Próg ten zwykle oscyluje w granicach 30-35 kg i zależy od indywidualnych ustaleń przewoźnika. Na przykład w przypadku usług DPD czy Inpost żadna paczka powyżej 31,5 kg nie musi być wniesiona do domu przez kuriera. Kurier też nie ma obowiązku nam pomagać przy wniesieniu większej paczki.

Co zrobić gdy kurier nie dostarczył przesyłki DHL?

Tak, możesz złożyć reklamację na usługę, która nie została wykonana w przewidzianym terminie. DHL odpowiada za szkodę powstałą na wskutek zwłoki W doręczeniu przesyłki. W przypadku usługi DHL PARCEL 9 i DHL PARCEL 12 płatnikowi za usługę przysługuje odszkodowanie w wysokości 100% opłaty podstawowej.

Jak reklamować uszkodzona przesyłkę kurierską?

Mamy 7 dni od momentu dostarczenia przesyłki do odbiorcy, na zgłoszenie swoich uwag. Lepiej jednak nie zwlekać do ostatniej chwili ze zgłoszeniem uszkodzonej zawartości. W takiej sytuacji także musimy skontaktować się z biurem obsługi klienta firmy kurierskiej oraz podpisać stosowne oświadczenie.

Jak odzyskać pieniądze od firmy kurierskiej?

W momencie odbioru paczki od nadawcy, to firma kurierska odpowiada za stan przesyłki – aż do momentu wydania jej adresatowi. Jeśli dojdzie do uszkodzenia paczki, można złożyć reklamację i oczekiwać na zwrot środków.