Kiedy przewoźnik nie odpowiada za uszkodzenie przesyłki?

Przewoźnik nie ponosi odpowiedzialności określonej w ust. 1, jeżeli utrata, ubytek lub uszkodzenie albo opóźnienie w przewozie przesyłki powstały z przyczyn występujących po stronie nadawcy lub odbiorcy, niewywołanych winą przewoźnika, z właściwości towaru albo wskutek siły wyższej.

Kiedy przewoźnik jest odpowiedzialny za uszkodzenie przesyłki?

Wersja od: 3 stycznia 2020 r. 1. Przewoźnik ponosi odpowiedzialność za utratę, ubytek lub uszkodzenie przesyłki powstałe od przyjęcia jej do przewozu aż do jej wydania oraz za opóźnienie w przewozie przesyłki.

Za jakie szkody w ładunku przewoźnik nie odpowiada?

Zgodnie z Konwencją CMR przewoźnik nie odpowiada za szkody powstałe z naturalnych właściwości towaru, mogących powodować całkowite lub częściowe ich zaginięcie albo uszkodzenie, w szczególności przez wyschnięcie, wyciek, normalny ubytek itp.

Czy przewoźnik może zatrzymać uszkodzony towar?

Zgodnie z art. 17 Konwencji CMR „przewoźnik odpowiada za całkowite lub częściowe zaginięcie towaru lub za jego uszkodzenie, które nastąpiło w czasie między przyjęciem towaru a jego wydaniem, jak również za opóźnienie dostawy”.

Kto odpowiada za uszkodzenie towaru podczas transportu?

Na gruncie prawa polskiego przewoźnik ponosi odpowiedzialność za utratę, ubytek lub uszkodzenie przesyłki od momentu przyjęcia jej do przewozu aż do chwili jej wydania odbiorcy a także za opóźnienia w przewozie przesyłki.

Co zrobić gdy kurier dostarczył uszkodzona paczkę?

Mamy 7 dni od momentu dostarczenia przesyłki do odbiorcy, na zgłoszenie swoich uwag. Lepiej jednak nie zwlekać do ostatniej chwili ze zgłoszeniem uszkodzonej zawartości. W takiej sytuacji także musimy skontaktować się z biurem obsługi klienta firmy kurierskiej oraz podpisać stosowne oświadczenie.

Co się stanie jak paczka zaginie?

Zaginięcie paczki można zgłosić na wiele różnych sposobów. Najskuteczniejszym jest po prostu złożenie reklamacji – osobiście lub za pośrednictwem formularza elektronicznego dostępnego na stronie operatora.

Co może zrobić przewoźnik w przypadku otrzymania od nadawcy przesyłki niewłaściwie opakowanej?

65 ust. 3 pkt. 2) ustawy Prawo Przewozowe, przewoźnik ma możliwość uwolnienia się od odpowiedzialności, jeżeli uszkodzenie przesyłki powstało z powodu braku, niedostateczności lub wadliwości opakowania rzeczy.

Kto odpowiada za przewożony ładunek?

Obowiązki związane z czynnościami ładunkowymi

Jeśli umowa nie określa tego bardziej szczegółowo, to za załadunek i rozładunek odpowiadają odpowiednio nadawca i odbiorca. Jeśli wiec nie zostało ustalone kto odpowiada za załadunek, to zgodnie z prawem przewozowym odpowiedzialność za ten etap ponosi nadawca.

Czy kierowca odpowiada za uszkodzenie środka transportu jeżeli tak to do jakiej wysokości?

W przypadku szkody powstałej po stronie pracodawcy (np. w środku transportu lub w związku z uszkodzeniem przewożonego towaru, za który zapłacił odszkodowanie), na podstawie art. 122 k.p. może on żądać od kierowcy naprawienia szkody w pełnej wysokości.

Co zrobić gdy przesyłka jest uszkodzona?

Mamy 7 dni od momentu dostarczenia przesyłki do odbiorcy, na zgłoszenie swoich uwag. Lepiej jednak nie zwlekać do ostatniej chwili ze zgłoszeniem uszkodzonej zawartości. W takiej sytuacji także musimy skontaktować się z biurem obsługi klienta firmy kurierskiej oraz podpisać stosowne oświadczenie.