Kto jest odpowiedzialny za gwarancję?

GwarantemGwarantemGwarantem jest podmiot udzielający gwarancji. Gwarantem może być w szczególności producent, dystrybutor, importer lub sprzedawca rzeczy. Jeżeli w gwarancji inaczej nie zastrzeżono, odpowiedzialność z tytułu gwarancji obejmuje tylko wady powstałe z przyczyn tkwiących w sprzedanej rzeczy.https://pl.wikipedia.org › wiki › Gwarancja_(prawo_cywilne)Gwarancja (prawo cywilne) – Wikipedia, wolna encyklopedia może być producent, importer, dystrybutor lub sprzedawca. Uwaga! Sprzedawca może, ale nie musi być gwarantem. Powinno to być określone w oświadczeniu gwarancyjnym. Jeżeli nie jest, można uznać, że gwarancji udzielił przedsiębiorca, który złożył oświadczenie.

Kto odpowiada za gwarancję?

W rękojmi podmiotem odpowiedzialnym za niezgodność towaru z umową jest sprzedawca, w gwarancji gwarant (najczęściej producent). Okres obowiązywania rękojmi wynosi 2 lata, w przypadku gwarancji zależy od woli gwaranta.

Kto odpowiada za reklamację sprzedawca czy producent?

Ważne! Jeżeli konsument składa reklamację na podstawie rękojmi, podmiotem odpowiedzialnym za powstałe wady jest sprzedawca – i to do niego należy skierować pismo reklamacyjne. Jego dane znajdują się m.in. na paragonie fiskalnym, który kupujący powinien – co do zasady – otrzymać wraz z towarem.

Gdzie mam się zglosic bo mam problem z reklamacja?

Inspekcja Handlowa pomoże w mediacjach. Gdy twoja reklamacja nie została właściwie rozpatrzona lub wcale jej nie uznano lub gdy chcesz odstąpić od zawartej umowy, ale okazuje się to problemem, warto zwrócić się wówczas o pomoc do Inspekcji Handlowej.

Czy odpowiedzialność za produkt ponosi gwarant?

Gwarantem może być zarówno sprzedawca, jak i producent. Może nim być również osoba trzecia. Z kolei odpowiedzialność ustawowa sprzedawcy wynika z samej ustawy i trwa niezależnie od zobowiązania gwarancyjnego. Uzyskanie gwarancji nie oznacza, że konsument traci możliwość dochodzenia uprawnień wynikających z ustawy.

Kto odpowiada za wady z tytułu gwarancji?

Reklamacja z tytułu gwarancji

Gwarantem w tym przypadku jest podmiot udzielający gwarancji, a więc może to być zarówno sprzedawca, jak i producent rzeczy. Tym samym, roszczenie z tytułu gwarancji, kupujący powinien kierować do podmiotu udzielającego gwarancji.

Do kogo należy złożyć reklamację?

Przy składaniu reklamacji możemy wybrać, czy składamy ją z tytułu rękojmi (zawsze u sprzedawcy), czy z gwarancji (zwykle w serwisie lub w miejscu sprzedaży – sprzedawca przekazuje wtedy rzecz gwarantowi). Wybór należy do konsumenta – sprzedawca nie może narzucić konsumentowi gwarancji i odesłać go do serwisu.

Kto powinien rozpatrzyć reklamację?

Na przedsiębiorcy spoczywa obowiązek rozpatrzenia reklamacji w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej złożenia, jeżeli żądanie dotyczy: naprawy towaru; wymiany towaru. obniżenia ceny (wraz ze wskazaniem kwoty).

Co zrobić jak odmówią wykonania naprawy na gwarancji?

Tego typu nieprawidłowości należy zgłosić do sprzedawcy w formie pisemnej.

Co zrobić jeśli sprzedawca nie chce przyjąć reklamacji?

Formalnie rzecz biorąc, kiedy sprzedawca odrzuci reklamację, możesz skierować sprawę do:

  1. mediacji przez Inspekcję Handlową,
  2. sądu konsumenckiego (przy Inspekcji Handlowej),
  3. do sądu powszechnego, korzystając z trybu postępowania uproszczonego,
  4. sądu powszechnego w postępowaniu zwykłym.

Jak żądać zwrotu pieniędzy za towar?

Kiedy możesz żądać zwrotu gotówki, czyli odstąpić od umowy? Zwrotu gotówki możesz żądać już przy pierwszej reklamacji u sprzedawcy z tytułu rękojmi, ale tylko w przypadku, kiedy wada towaru jest istotna. Jeśli wada nie jest istotna możesz żądać usunięcia wady, czyli naprawy, wymiany towaru na nowy lub obniżenia ceny.