Kto może reklamować przesyłkę na poczcie?

Prawo wniesienia reklamacji przysługuje: Nadawcy. Adresatowi – w przypadku, gdy nadawca zrzeknie się na jego rzecz prawa dochodzenia roszczeń albo, gdy przesyłka zostanie doręczona adresatowi.

Kto może złożyć reklamację na Poczcie?

Osobą uprawnioną do wniesienia reklamacji jest nadawca. Prawo to przysługuje również adresatowi, jeżeli nadawca zrzeknie się na jego rzecz prawa dochodzenia roszczeń albo gdy przesyłka pocztowa lub kwota pieniężna określona w przekazie pocztowym zostanie doręczona adresatowi.

Czy adresat przesyłki może złożyć reklamację?

Zgodnie z tym przepisem w przypadku niewykonania lub nienależytego wykonania usługi pocztowej prawo wniesienia reklamacji przysługuje zarówno nadawcy, jak i adresatowi.

Jak reklamować paczkę na poczcie?

Poczta Polska akceptuje dwa sposoby składania reklamacji: – osobiście w placówce Poczty Polskiej, – online za pomocą formularza. Proces reklamacyjny regulowany jest przez Rozporządzenie Ministra Administracji i Cyfryzacji w sprawie reklamacji usługi pocztowej z dnia 26 listopada 2013 roku.

Jak złozyć reklamację na poczcie?

Reklamację możecie Państwo złożyć również w każdej placówce pocztowej wypełniając odpowiedni formularz reklamacyjny: dla przesyłek pocztowych w obrocie krajowym druk dostępny jest również do pobrania tutaj, dla przesyłek pocztowych w obrocie zagranicznym druk dostępny jest również do pobrania tutaj.

Kto składa reklamację nadawca czy odbiorca Poczta Polska?

Prawo wniesienia reklamacji przysługuje: Nadawcy. Adresatowi – w przypadku, gdy nadawca zrzeknie się na jego rzecz prawa dochodzenia roszczeń, albo gdy przesyłka została doręczona adresatowi.

Jak reklamować paczkę?

Oprócz protokołu spisanego przez kuriera reklamujący powinien przygotować też pismo reklamacyjne z numerem listu przewozowego, numerem konta bankowego oraz kwotą roszczenia, a także list przewozowy i ksero dokumentu potwierdzającego wartość szkody.

Kto składa reklamację nadawca czy odbiorca?

Reklamację może złożyć nadawca, ale adresat także – jeżeli nadawca zrzeknie się tego prawa na jego rzecz lub też otrzyma przesyłkę, ale nie jest zadowolony z wykonania usługi – tak wynika z ustawy i rozporządzenia ministra infrastruktury. Na złożenie reklamacji jest 12 miesięcy od nadania przesyłki.

Czy Poczta Polska Uznaję reklamację?

Poczta Polska rozpatruje reklamację niezwłocznie i udziela odpowiedzi w terminie nie dłuższym niż 30 dni od dnia otrzymania reklamacji.

Co zrobić gdy przesyłka nie dotarła?

Jeśli zdarzyło się, że przesyłka nie dotarła na czas, zagubiła się gdzieś po drodze istnieje prawo do reklamacji. Przysługuje ono 12 miesięcy od dnia jej nadania. Pamiętajmy jednak, że ten termin dotyczy jedynie przesyłek krajowych. W przypadku zagranicznych, termin ten jest skrócony o połowę – do sześciu miesięcy.

Kto może reklamować przesyłkę?

Należy pamiętać, że prawo wniesienia reklamacji przysługuje nadawcy albo adresatowi, przy czym, aby adresat mógł wnieść reklamację, nadawca musi zrzec się na jego rzecz prawa dochodzenia roszczeń albo przesyłka pocztowa musi być doręczona adresatowi. Reklamację można wnieść m.in.