Kto odpowiada za gwarancję sprzedawca czy producent?

GwarantemGwarantemGwarantem jest podmiot udzielający gwarancji. Gwarantem może być w szczególności producent, dystrybutor, importer lub sprzedawca rzeczy. Jeżeli w gwarancji inaczej nie zastrzeżono, odpowiedzialność z tytułu gwarancji obejmuje tylko wady powstałe z przyczyn tkwiących w sprzedanej rzeczy.https://pl.wikipedia.org › wiki › Gwarancja_(prawo_cywilne)Gwarancja (prawo cywilne) – Wikipedia, wolna encyklopedia może być producent, importer, dystrybutor lub sprzedawca. Uwaga! Sprzedawca może, ale nie musi być gwarantem. Powinno to być określone w oświadczeniu gwarancyjnym. Jeżeli nie jest, można uznać, że gwarancji udzielił przedsiębiorca, który złożył oświadczenie.

Kto odpowiada za reklamację sprzedawca czy producent?

Ważne! Jeżeli konsument składa reklamację na podstawie rękojmi, podmiotem odpowiedzialnym za powstałe wady jest sprzedawca – i to do niego należy skierować pismo reklamacyjne. Jego dane znajdują się m.in. na paragonie fiskalnym, który kupujący powinien – co do zasady – otrzymać wraz z towarem.

Kto odpowiada producent czy sprzedawca?

W przypadku kierowania roszczenia o zwrot ceny na podstawie gwarancji – właściwym podmiotem jest producent, natomiast w przypadku domagania się roszczenia odszkodowawczego, kierowane jest ono przeciwko sprzedawcy.

Kto odpowiada za wady towaru sprzedawca czy producent?

Zgodnie z obecnym brzmieniem art. 556 k.c., sprzedawca jest odpowiedzialny względem kupującego, jeżeli rzecz sprzedana ma wadę fizyczną lub prawną. Tak zdefiniowana odpowiedzialność sprzedawcy względem kupującego jest właśnie określana mianem rękojmi.

Czy sprzedawca może nie dać gwarancji?

Gwarancja to ochrona, której może udzielić dowolny podmiot. Jest to zobowiązanie dobrowolne – nie istnieje obowiązek udzielenia gwarancji. Jeżeli jednak gwarancja zostaje udzielona, musi respektować minimalne zasady ustanowione w przepisach Kodeksu cywilnego (art. 577 – 581).

Kto powinien rozpatrzyć reklamację?

Na przedsiębiorcy spoczywa obowiązek rozpatrzenia reklamacji w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej złożenia, jeżeli żądanie dotyczy: naprawy towaru; wymiany towaru. obniżenia ceny (wraz ze wskazaniem kwoty).

Co zrobić gdy sprzedawca nie odpowiada na reklamację?

Brak odpowiedzi na reklamację w terminie 14 dni od otrzymania żądania konsumenta skutkuje uznaniem tego żądania w zakresie i treści wskazanym w reklamacji. Od 25 grudnia 2014 roku zagadnienie odpowiedzialności sprzedawcy w takim przypadku reguluje ustawa o prawach konsumenta oraz Kodeks cywilny.

Co lepsze gwarancja producenta czy sprzedawcy?

Sprzedawca za towar odpowiada zawsze, z mocy prawa – w ramach rękojmi (niezgodności towaru z umową). Natomiast producent za towar odpowiada, gdy do swojego produktu dołączy gwarancję – nie jest to jednak jego obowiązkiem, to od niego zależy, czy gwarancję dołączy, czy nie.

Za jakie wady nie odpowiada sprzedawca?

Gdy przedmiotem sprzedaży są rzeczy oznaczone tylko co do gatunku albo rzeczy mające powstać w przyszłości, sprzedawca nie odpowiada za wady, jeżeli kupujący wiedział o wadzie w chwili wydania rzeczy – nie dotyczy to sytuacji gdy kupującym jest konsument.

Gdzie mam się zglosic bo mam problem z reklamacją?

Inspekcja Handlowa pomoże w mediacjach. Gdy twoja reklamacja nie została właściwie rozpatrzona lub wcale jej nie uznano lub gdy chcesz odstąpić od zawartej umowy, ale okazuje się to problemem, warto zwrócić się wówczas o pomoc do Inspekcji Handlowej.

Gdzie mam się zglosic bo mam problem z reklamacja?

Inspekcja Handlowa pomoże w mediacjach. Gdy twoja reklamacja nie została właściwie rozpatrzona lub wcale jej nie uznano lub gdy chcesz odstąpić od zawartej umowy, ale okazuje się to problemem, warto zwrócić się wówczas o pomoc do Inspekcji Handlowej.