Kto odpowiada za towar podczas transportu?

Według Prawa przewozowego za czynności ładunkowe są odpowiedzialni w pierwszej kolejności nadawca ładunku (a w praktyce przewoźnik, to bowiem on realizuje transport ładunku), na ostatnim etapie zaś jego odbiorca (art. 43 pkt.

Kto jest odpowiedzialny za towar?

Praktyka jednak pokazuje, że za zabezpieczenie ładunku odpowiedzialność będzie ponosić przewoźnik. To właśnie przewoźnik zobowiązany jest do posiadania odpowiedniego sprzętu, który pozwoli mu zabezpieczyć przewożone towary.

Kto odpowiada za uszkodzenie towaru podczas transportu?

Na gruncie prawa polskiego przewoźnik ponosi odpowiedzialność za utratę, ubytek lub uszkodzenie przesyłki od momentu przyjęcia jej do przewozu aż do chwili jej wydania odbiorcy a także za opóźnienia w przewozie przesyłki.

Czy kierowca odpowiada za towar?

Jeżeli czynności związane z rozładunkiem i ładunkiem towarów są wpisane w umowę pomiędzy kierowcą a jego pracodawcą, należy to do jego obowiązków. Jeżeli nie – nie powinien wykonywać tych prac, ponieważ wówczas w przypadku jakiegokolwiek wypadku ponosi całą odpowiedzialność.

Za co przewoźnik ponosi odpowiedzialność?

Prawo przewozowe odpowiedzialność przewoźnika

65 ust. 1. Zgodnie z jego treścią: „Przewoźnik ponosi odpowiedzialność za utratę, ubytek lub uszkodzenie przesyłki powstałe od przyjęcia jej do przewozu aż do jej wydania oraz za opóźnienie w przewozie przesyłki”.

Za co odpowiada spedytor w transporcie?

Spedytor ponosi odpowiedzialność za utratę, ubytek lub uszkodzenie przesyłki w czasie od jej przyjęcia aż do wydania przewoźnikowi, dalszemu spedytorowi, dającemu zlecenie lub osobie przez niego wskazanej.

Czy sprzedawca odpowiada za kuriera?

Gdy paczka ulegnie uszkodzeniu lub zagubi się podczas transportu, wtedy odpowiedzialność względem kupującego ponosi sprzedawca. To sprzedawca będzie miał obowiązek, aby wysłać paczkę ponownie na swój koszt, bez pobierania dodatkowych opłat.

Kiedy przewoźnik nie odpowiada za uszkodzenie przesyłki?

Przewoźnik nie ponosi odpowiedzialności określonej w ust. 1, jeżeli utrata, ubytek lub uszkodzenie albo opóźnienie w przewozie przesyłki powstały z przyczyn występujących po stronie nadawcy lub odbiorcy, niewywołanych winą przewoźnika, z właściwości towaru albo wskutek siły wyższej.

Co zrobić gdy przesyłka jest uszkodzona?

Mamy 7 dni od momentu dostarczenia przesyłki do odbiorcy, na zgłoszenie swoich uwag. Lepiej jednak nie zwlekać do ostatniej chwili ze zgłoszeniem uszkodzonej zawartości. W takiej sytuacji także musimy skontaktować się z biurem obsługi klienta firmy kurierskiej oraz podpisać stosowne oświadczenie.

Kiedy przewoźnik jest odpowiedzialny za uszkodzenie przesyłki?

Wersja od: 3 stycznia 2020 r. 1. Przewoźnik ponosi odpowiedzialność za utratę, ubytek lub uszkodzenie przesyłki powstałe od przyjęcia jej do przewozu aż do jej wydania oraz za opóźnienie w przewozie przesyłki.

Czy kierowca musi znać nr etola?

Numer referencyjny – każdy kierowca musi go znać

Trzeba również pamiętać, że kierowca może, a nawet powinien odmówić przejazdu, jeśli nie będzie znał numeru referencyjnego urządzenia zamontowanego w pojeździe, jest o tym mowa w ustawie z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych: Art. 13 ib ust.