Które opony zużywają się szybciej przednie czy tylne?

W większości modeli nowoczesnych samochodów znaleźć można system napędzania na przednie koła, co znacznie zwiększa ryzyko nierównomiernego zużycia opon. W takich autach przednie opony są znacznie bardziej obciążone oraz zużywają się szybciej podczas startu i hamowania samochodu.

Która opona zużywa się najszybciej?

W większości testowanych rozmiarów można znaleźć opony, które zużywają się w tempie poniżej 100 g na 1000 km. Najszybciej ścierają się opony w rozmiarze 225/40/18, często oferowane jako ogumienie o sportowych parametrach.

Gdzie założyć bardziej zużyte opony?

Lepsze opony zamontowane z przodu to znaczne pogorszenie stabilności i kierowalności w nagłych sytuacjach awaryjnych na mokrej nawierzchni. Aby ograniczyć ryzyko poślizgu przy nagłych i wymagających szybkiego działania manewrach, zaleca się montowanie lepszych opon na tylnej osi, mimo pogorszenia drogi hamowania.

Dlaczego lepsze opony na tył?

Samochody z nowymi oponami na tylnej osi oraz zużytymi na przedniej poradziły sobie nieco lepiejtył samochodu zachowywał stabilność, co pozwoliło pokonywać zakręty o 5-10 km/h szybciej, niż przy nowych oponach z przodu.

Czy nowe opony muszą się dotrzeć?

Po założeniu nowych opon należy pamiętać o ich dotarciu. Nowe opony maksimum swoich osiągów mogą uzyskać dopiero po przejechaniu pewnego dystansu i zużyciu wierzchniej warstwy gumy bieżnika. Dzieje się tak dlatego, że na nowych oponach znajdują się śladowe ilości środków ułatwiających ich wyjmowanie z form.

Ile km wytrzymują opony?

Maksymalny przebieg opony średnio wynosi około 50 tys. kilometrów.

Ile lat można mieć opony?

Jednak ogólna zasada mówi, że ogumienie należy wymienić maksymalnie po upływie 10 lat od daty jego produkcji – oczywiście zakładając, że było ono odpowiednio użytkowane, konserwowane oraz przechowywane poza sezonami.

Czy warto przekładać opony z przodu na tył?

W przypadku napędu na przód, należy przeprowadzić przekładanie opon z przodu na tył, z zachowaniem stron. Oznacza to, że koło znajdujące się w prawym przednim nadkolu należy zamontować po tej samej stronie, ale na tylnej osi. Przeciwległe koło również zachowuje swoją stronę montażu, ale trafia na tył.

Czy warto kupić nowe opony 2 letnie?

Spokojnie. Zdenerwowanie jest niepotrzebne, a informacje o niebezpieczeństwie to bzdura. Kilkuletnia opona nie "spada z felgi"! Jest bezpieczna pod warunkiem, że nie ma uszkodzeń, była przechowywana właściwie i jej rozmiar prawidłowo dobrano do obręczy.

Czy można założyć jedną nową oponę?

Czy można kupić tylko jedną oponę? Takie rozwiązanie jest jak najbardziej możliwe, niemniej jednak z kilkoma zastrzeżeniami. Między innymi nie może zaistnieć nazbyt duża różnica w zużyciu bieżnika między nową oponą, a tą która była już założona. W innym wypadku należy wymienić obie z tej samej osi.

Ile zyja opony?

Obowiązuje reguła: jeżeli opony mają więcej niż dziesięć lat, należy je wymienić. Nie zawsze jednak zaleca się przestrzeganie tego dziesięcioletniego terminu. Opony mogą starzeć się szybciej. Jeżeli na opony często działają wysokie temperatury i promieniowanie UV, szybciej stają się porowate.