Po co jest archiwizacja danych?

Archiwizacja danych (ang. data archiving) polega na przeniesieniu ich w inne miejsce w pamięci masowej, w celu ich długotrwałego przechowywania. Często mylone z kopią bezpieczeństwa. W procesie archiwizacji danych dane starsze, mniej używane przenoszone są na wolniejsze, tańsze nośniki danych.

W jakim celu archiwizowane są dokumenty?

Archiwizując dokumenty personalne, przedsiębiorstwo musi przechowywać je w sposób gwarantujący zachowanie jej poufności, integralności, kompletności oraz dostępności.

Na czym polega archiwizacja?

Archiwizacja – proces polegający na tworzeniu kopii danych, dla których istnieje obawa ich utraty wskutek nieumyślnego usunięcia, awarii oprogramowania lub sprzętu komputerowego.

Jakie są rodzaje archiwizacji danych?

Techniczne realizacje archiwizacji danych

  • archiwizacja na nośnikach wymiennych, np. dyskietce, płycie CD-R, płycie DVD-R,
  • archiwizacja na innym dysku tego samego komputera,
  • archiwizacja na taśmie magnetycznej, RDX,
  • archiwizacja na innym komputerze, np. serwerze plików.
  • archiwizacja online.

Co wchodzi w zakres archiwizacji danych?

Archiwizacja baz danych obejmuje te bazy danych, które można przenieść na inny nośnik i usunąć z pierwotnej lokalizacji.

Ile trwa archiwizacja dokumentów?

Ordynacja Podatkowa oraz ustawa o rachunkowości zobowiązują do przechowywania dokumentów przez okres 5 lat, licząc od początku roku następującego po roku, którego dokumenty dotyczą.

Jak długo trzeba archiwizować dokumenty?

5 lat – dokumenty rachunkowe: księgi rachunkowe, pozostałe dowody księgowe i dokumenty, dokumenty inwentaryzacyjne, kopie rachunków, kopie i oryginały faktur, 5 lat – dokumenty zgłoszeniowe , rozliczeniowe i płatnicze ZUS.

Jak poprawnie archiwizować dokumenty?

Wystarczy, że:

  1. wyciągniesz papiery z segregatora,
  2. zepniesz dokumenty klipsem archiwizacyjnym,
  3. wszystko włożysz do pudełka archiwizacyjnego,
  4. pudełko archiwizacyjne włożysz razem z innymi do pudła archiwizacyjnego.

Czy archiwizuje się kopie dokumentów?

Możemy archiwizować „księgi rachunkowe, dowody księgowe, kopie dokumentów kasowych, dokumenty inwentaryzacyjne i sprawozdania finansowe”. Warunkiem jest posiadanie komputera z odpowiednią ochroną, a także posiadanie urządzenia, które pozwoli na odtworzenie dowodów w postaci druku.

W jaki sposób powinno się prawidłowo archiwizować dokumenty?

Wystarczy, że:

  1. wyciągniesz papiery z segregatora,
  2. zepniesz dokumenty klipsem archiwizacyjnym,
  3. wszystko włożysz do pudełka archiwizacyjnego,
  4. pudełko archiwizacyjne włożysz razem z innymi do pudła archiwizacyjnego.

Jak długo przechowywać dokumenty w archiwum?

Ordynacja Podatkowa oraz ustawa o rachunkowości zobowiązują do przechowywania dokumentów przez okres 5 lat, licząc od początku roku następującego po roku, którego dokumenty dotyczą.