Do czego obiektyw stałoogniskowy?

Mają zastosowanie w fotografii przyrody i zwierząt, sportowej czy astrofotografii. Najbardziej pożądane są te modele z ogniskowymi 300 mm, 400 mm, a nawet 500 mm. Tu konieczne jest światło wynoszące f/2.8.

Jaki obiektyw stałoogniskowy czy zmiennoogniskowy?

Za obiektyw stałoogniskowy zapłacisz mniej i wykonasz nim zdjęcia wysokiej jakości, jednak będziesz musiał więcej napracować się na sesji. Z kolei zmiennoogniskowe obiektywy do bezlusterkowców umożliwią Ci wykonywanie zdjęć z bardzo daleka, przy czym są droższe i mniej poręczne.

Jaki obiektyw do jakich zdjęć?

Obiektywy szerokokątne wykorzystuje się do fotografii wnętrz i krajobrazów. Obiektywy standardowe o ekwiwalencie 35 – 80 mm w fotografii reporterskiej, portretach. Teleobiektywy (ekw. 100 – 300 mm) w fotografii sportowej, przyrodniczej.

Jak robić zdjęcia obiektywem stałoogniskowym?

Nazwa obiektywy stałoogniskowe bierze się od głównej cechy obiektywów tego typu – stałej i niezmiennej wartości ogniskowej. Jeśli mamy obiektyw stałoogniskowy 50 mm to zawsze (nie wchodząc w temat mnożnika matrycy oraz ekwiwalentu ogniskowej) wykonujemy zdjęcia z ogniskową 50 mm, bez możliwości zmiany tej wartości.

Jaki obiektyw do całej sylwetki?

85 mm, czyli portretówka i krótki teleobiektyw w jednym

Obiektywy o ogniskowej 85mm znajdziesz w torbach wielu fotografów ślubnych, portretowych i modowych. Są idealne do fotografowania ludzi, zarówno z bliska jak i z daleka, do fotografowania samych twarzy, makijażu jak i całej sylwetki oraz ubrań.

Czy obiektyw stałoogniskowy jest dobry?

Obiektywy stałoogniskowe mają mniej soczewek, dzięki temu są często lżejsze i poręczniejsze od obiektywów zmiennoogniskowych. Ponadto stałki mają też wysoką jakość obrazu i są wyposażone w bardzo jasną przysłonę.

Czy warto kupić obiektyw stałoogniskowy?

Obiektyw stałoogniskowy zdecydowanie warto kupić, chociażby dlatego, że pozwala on poczynić znaczący krok w kierunku zaawansowanej fotografii. Dokonując wyboru, należy być jednak rozważnym, gdyż jest to niewątpliwie inwestycja, która będzie wywoływać skutki przez długi czas.

Jaki obiektyw stałoogniskowy?

Na wyposażeniu profesjonalisty powinny znaleźć się minimum trzy obiektywy stałoogniskowe: Szerokie kąty – od 12 do 35 mm, Standard – 50 mm, Teleobiektywy – od 75 mm.

Jaki obiektyw jako pierwszy?

Za najbardziej uniwersalny – na początek – można uznać zestaw dwóch porządnych zoomów i trzeciego, przynajmniej jednego jasnego obiektywu. Standardowy zoom 24-70 mm (lub podobny) jest poręczny, daje nam szybkość działania ułatwiając kadrowanie w większości sytuacji. Pierwszy to najczęściej 24-70 mm, drugi 70-200 mm.

Jaki obiektyw stałoogniskowy wybrać?

Idąc za ogniskową w górną wartość – portretowym ideałem będzie 85mm lub 105mm. Te obiektywy zapewnią doskonałe rozmycie tła i niezwykle plastyczne oddanie konturów. Nie kosztują wcale wiele – na rynku są firmy takie jak Samyang, które oferują jasną stałkę f/2.0 w ogniskowej 100mm poniżej 1000zł.

Do czego obiektyw 100mm?

Ogniskowa 100 mm jest idealna do portretów, ponieważ umożliwia robienie pięknych zdjęć z przybliżeniem bez rozmazywania rysów twarzy.

Jaką stałka na początek?

Ze swojej strony na początek polecam do rozważenia dwa obiektywy: 50 mm f/1.8 lub 35 mm f/1.8. Takie szkła znajdują się w każdym systemie, u każdego producenta. Są one z reguły tanie, zwłaszcza 50 mm, które można dostać za 400 – 500 zł. Bardzo często jasna „pięćdziesiątka” jest najtańszym obiektywem w danym systemie.

Jaki obiektyw do dalekich zdjęć?

Do ujęcia całych pejzaży najlepsze będą przede wszystkim obiektywy szerokokątne, dzięki którym na jednym zdjęciu utrwalimy cały interesujący nas widok. Jeśli chcemy mieć obraz bez zniekształceń, to najlepszy wybór stanowią szkła o ogniskowych rozciągających się od około 15 do 35 mm.

Jak sprawdzić czy obiektyw będzie pasował do aparatu?

Bagnet (lub też popularnie: gwint) to inaczej mówiąc mocowanie obiektywu. Zarówno aparat jak i szkło muszą mieć taki sam rodzaj mocowania, by dało się je połączyć. Logiczne prawda? Dlatego jeśli masz korpus Canona z bagnetem EF to musisz szukać obiektywu, który również będzie miał bagnet EF.

Czy każdy obiektyw pasuje do każdego aparatu?

Tym, co może świadczyć (ale nie musi), że dany obiektyw będzie dobry do danego aparatu, jest jego producent. To najprostszy klucz – Canon zazwyczaj pasuje do Canona, Nikkor do Nikona i tak dalej. Nie jest to jednak regułą i nie tylko dlatego, że są niezależni producenci, tworzący akcesoria dla różnych aparatów.

Do czego obiektyw 50 mm?

50mm w aparacie niepełnoklatkowym (matryca APS-C) będzie dużo mocniej zbliżać. To sprawia, że jest to obiektyw polecany do fotografowania w pewnym zbliżeniu: czyli do portretów, albo do fotografowania jedzenia, drobnego rękodzieła (notesy tak, meble nie).

Co daje jasny obiektyw?

Tak zwane jasne szkło to marzenie każdego fotografa. To obiektyw, który wpuszcza bardzo dużo światła, czyli można w nim ustawić bardzo otwartą przysłonę. Można takim sprzętem na przykład fotografować w ciemnych wnętrzach bez lampy i uzyskać pięknie rozmyte tło.

Czym się różni mocowanie EF od EF-S?

Elementarną różnicą w tych systemach, jest to, że EF jest mocowaniem na aparaty o matrycach pełnoklatkowych (EOS 5D, 6D, 1D), a EFS na matryce APS-C (czyli te mniejsze), wykorzystywane przy np. Canonie 750D, czy 80D.

Jak sprawdzic czy obiektyw będzie pasowal do aparatu?

Bagnet (lub też popularnie: gwint) to inaczej mówiąc mocowanie obiektywu. Zarówno aparat jak i szkło muszą mieć taki sam rodzaj mocowania, by dało się je połączyć. Logiczne prawda? Dlatego jeśli masz korpus Canona z bagnetem EF to musisz szukać obiektywu, który również będzie miał bagnet EF.

Do czego obiektyw 35 mm?

Kiedyś na pewno powiedziałbym, że najlepszy jest obiektyw 35 mm, ponieważ to najbardziej uniwersalna ogniskowa. Jednak najbardziej zbliżone do pola widzenia ludzkiego oka jest 48 mm. Natomiast 35 mm daje możliwość złapania dynamicznej sytuacji. Daje także możliwość uchwycenia fajnego portretu czy krajobrazu.

Co oznacza DX w obiektywie?

DXobiektywy z takim symbolem mają za zadanie współpracować z aparatami o matrycy APS-C/DX, a więc 1.5x mniejszymi niż rozmiary błony fotograficznej. SIC, N oznaczają zastosowanie powłok na soczewkach.

Czy warto kupic obiektyw 50mm?

Obiektywy o ogniskowej 50 mm zdobyły bardzo dużą popularność w fotografii portretowej. Zdecydował o tym przede wszystkim znakomity stosunek ceny do jakości i jasna przysłona, dzięki której uzyskamy piękne, plastyczne obrazy z płytką głębią ostrości.

Co oznacza F 28?

f/ lub F – przysłona (np. obiektyw Canon RF 15-35mm F2.8L IS USM) Przysłona wyrażona liczbą f to część obiektywu, dzięki której można regulować ilość światła docierającego do matrycy aparatu. Im mniejsza liczba, tym większy otwór przysłony i tym więcej światła może dostać się do aparatu.

Co to jest F 18?

Wartość przysłony określa się jako f/1.4 , f/1.8, f/2.8, f/5.6 czy f/22 i tak dalej. Jeśli chcemy uzyskać małą głębię ostrości, to musimy wybrać małą wartość przysłony, np. f/1.8 i odwrotnie.