Ile jest czasu na udzielenie informacji publicznej?

Art. 1. Udostępnianie informacji publicznej na wniosek następuje bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku, z zastrzeżeniem ust. 2 i art. 15 ust.

Ile czasu ma urząd na udzielenie odpowiedzi?

Załatwienie sprawy wymagającej postępowania wyjaśniającego powinno nastąpić nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej – nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania, zaś w postępowaniu odwoławczym – w ciągu miesiąca od dnia otrzymania odwołania. § 3a.

Jak jest udostępniana informacja publiczna?

pocztą tradycyjną, osobiście – w formie odbioru informacji lub wglądu do dokumentów w instytucji publicznej.

Kto jest zobowiazany do udostepnienia informacji publicznej?

Dz.

2. Obowiązane do udostępnienia informacji publicznej są organizacje związkowe i pracodawców, reprezentatywne w rozumieniu ustawy z dnia 24 lipca 2015 r. o Radzie Dialogu Społecznego i innych instytucjach dialogu społecznego (Dz.

Czy wniosek o dostęp do informacji publicznej musi być uzasadniony?

Przepisy udip nie wskazują żadnej obligatoryjnej formy dla złożenia wniosku o udostępnienie informacji publicznej.

Co zrobić gdy urząd nie odpowiada na pismo?

Ponaglenie można złożyć w dwóch przypadkach:

  1. bezczynności urzędu – wtedy, gdy sprawa nie została załatwiona w terminie określonym w prawie lub w terminie dodatkowym, który wyznaczył urząd załatwiający sprawę;
  2. przewlekłości postępowania – wtedy, gdy sprawa prowadzona jest dłużej niż jest to niezbędne.

Jak liczyć 14 dni od otrzymania pisma?

Upływ ostatniego z wyznaczonej liczby dni uważa się za koniec terminu. Z tego przepisu wynika, że jeżeli np. doręczenie decyzji miało miejsce 3 listopada 2021 (środa), to przy obliczaniu terminu na wniesienie odwołania nie uwzględnia się dnia doręczenia i 14 dni należy liczyć od 4 listopada 2021 (czwartek).

Czy adres zamieszkania sołtysa jest informacja publiczna?

Sołtys korzysta z ochrony prawnej przysługującej funkcjonariuszom publicznym. Dane osobowe sołtysa, o iie ściśle wiążą się z pełnioną przez sołtysa rolą publiczną, i nie wkraczają w jego prywatność, podlegają ograniczonej ochronie prawnej.

Co uważa się za informację publiczna?

W orzecznictwie przyjmuje się, że informację publiczną stanowi każda wiadomość wytworzona przez szeroko rozumiane władze publiczne oraz osoby pełniące funkcje, a także inne podmioty, które tę władzę realizują lub gospodarują mieniem komunalnym lub majątkiem Skarbu Państwa w zakresie tych kompetencji.

Co wchodzi w skład informacji publicznej?

W orzecznictwie przyjmuje się, że informację publiczną stanowi każda wiadomość wytworzona przez szeroko rozumiane władze publiczne oraz osoby pełniące funkcje, a także inne podmioty, które tę władzę realizują lub gospodarują mieniem komunalnym lub majątkiem Skarbu Państwa w zakresie tych kompetencji.

Czy można ograniczyć dostęp do informacji publicznej?

Wersja od: 27 kwietnia 2022 r. 1. Prawo do informacji publicznej podlega ograniczeniu w zakresie i na zasadach określonych w przepisach o ochronie informacji niejawnych oraz o ochronie innych tajemnic ustawowo chronionych.

Jak liczyć termin na udostępnienie informacji publicznej?

Wersja od: 27 kwietnia 2022 r. 1. Udostępnianie informacji publicznej na wniosek następuje bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku, z zastrzeżeniem ust. 2 i art.

Kiedy prawo do informacji publicznej podlega ograniczeniu?

Prawo do informacji publicznej podlega ograniczeniu ze względu na prywatność osoby fizycznej lub tajemnicę przedsiębiorcy.

Ile czasu na rozpatrzenie ponaglenia?

Przekazując ponaglenie, organ jest obowiązany ustosunkować się do niego. § 5. Organ, o którym mowa w § 3, rozpatruje ponaglenie w terminie siedmiu dni od dnia jego otrzymania.

Jak liczyć termin 7 dni od daty otrzymania pisma?

Termin liczony w dniach, tygodniach, latach

Inaczej mówiąc nie uwzględnia się terminu dnia, w którym dane zdarzenie nastąpiło. Wówczas liczy się termin od następnego dnia. Jeżeli więc otrzymaliśmy pismo 1 września z terminem 7 dni, to termin ten biegnie od 2 września i upływa 8 września o godzinie 23:59.

Kiedy upływa termin 7 dni?

termin oznaczony w dniach kończy się z upływem ostatniego dnia. Niezależnie od godziny zdarzenia, odebrania listu termin biegnie od chwili zdarzenia oznaczonego w dniach i upływa z końcem dnia oznaczonego jako data końcowa.

Czy numer telefonu jest informacja publiczna?

Informacja o numerze telefonu, sama w sobie nie stanowi informacji o sprawach publicznych.

Czy numer telefonu sołtysa jest informacja publiczna?

Wskazać należy, iż w polskim systemie prawnym nie ma generalnego obowiązku posiadania telefonu, taki obowiązek nie został również nałożony na sołtysa na mocy ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym. Konkludując – prywatnego numeru telefonu nie można uznać za informację publiczną podlegającą udostępnieniu.

Czy faktura jest informacja publiczna?

Faktury wystawione przez wykonawcę zamówienia publicznego stanowią informację publiczną i powinny zostać udostępnione w trybie przepisów o dostępie do informacji publicznej. Zgodnie z art. 1 ust. 1 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz.

Co wchodzi w zakres informacji publicznej?

W orzecznictwie przyjmuje się, że informację publiczną stanowi każda wiadomość wytworzona przez szeroko rozumiane władze publiczne oraz osoby pełniące funkcje, a także inne podmioty, które tę władzę realizują lub gospodarują mieniem komunalnym lub majątkiem Skarbu Państwa w zakresie tych kompetencji.

Czy sprawozdanie z audytu jest informacją publiczną?

Nie ma też wątpliwości, które dokumenty z audytu podlegają udostępnieniu w trybie informacji publicznej. Odpowiadając na skargę, wojewoda śląski powtórzył, że żądane informacje, zawarte w sprawozdaniu z czynności doradczej w ramach audytu wewnętrznego, nie są informacją publiczną.

Jak napisać prośbę o przedłużenie terminu?

Wniosek o przedłużenie terminu sądowego powinien zawierać uzasadnienie, w którym strona wskaże ważną przyczynę, której wystąpienie uzasadnia – w ocenie strony – przedłużenie wyznaczonego terminu. Strona może również złożyć wniosek o skrócenie terminu sądowego (por.

Co zalicza się do informacji publicznej?

W orzecznictwie przyjmuje się, że informację publiczną stanowi każda wiadomość wytworzona przez szeroko rozumiane władze publiczne oraz osoby pełniące funkcje, a także inne podmioty, które tę władzę realizują lub gospodarują mieniem komunalnym lub majątkiem Skarbu Państwa w zakresie tych kompetencji.

Co powinno być umieszczane na BIP?

Do takich informacji na BIP możemy zaliczyć:

forma prawna, organizacja, struktura własnościowa, przedmiot działalności, kompetencje, organy i osoby sprawujące funkcje kierownicze i ich kompetencje, zasady funkcjonowania i podstaw prawnych.

Co zrobić gdy organ nie załatwia sprawy w terminie i nie informuje nas o tym?

§ 1. O każdym przypadku niezałatwienia sprawy w terminie organ administracji publicznej jest obowiązany zawiadomić strony, podając przyczyny zwłoki, wskazując nowy termin załatwienia sprawy oraz pouczając o prawie do wniesienia ponaglenia.

Ile czasu ma urząd na wszczęcie postępowania?

Termin jednego i dwóch miesięcy3

W terminie jednego miesiąca należy rozpatrywać sprawy, które wymagają postępowania administracyjnego. Dotyczy to wszystkich zwykłych spraw, w których organ musi zebrać materiał dowodowy i na ich podstawie dokonać rozstrzygnięcia.