Jak reklamować przesyłkę na poczcie?

Reklamację można wnieść w dowolnej formie:poprzez wypełnienie formularza on-line dostępnego na stronie internetowej,poprzez wypełnienie druku formularza dostępnego w każdej placówce pocztowej.

Jak złozyć reklamację na poczcie?

– poprzez wypełnienie druku reklamacyjnego dostępnego w każdej placówce pocztowej.

Czy adresat przesyłki może złożyć reklamację?

Zgodnie z tym przepisem w przypadku niewykonania lub nienależytego wykonania usługi pocztowej prawo wniesienia reklamacji przysługuje zarówno nadawcy, jak i adresatowi.

Jak reklamować paczkę?

Oprócz protokołu spisanego przez kuriera reklamujący powinien przygotować też pismo reklamacyjne z numerem listu przewozowego, numerem konta bankowego oraz kwotą roszczenia, a także list przewozowy i ksero dokumentu potwierdzającego wartość szkody.

Co zrobić gdy przesyłka nie dotarła?

Jeśli zdarzyło się, że przesyłka nie dotarła na czas, zagubiła się gdzieś po drodze istnieje prawo do reklamacji. Przysługuje ono 12 miesięcy od dnia jej nadania. Pamiętajmy jednak, że ten termin dotyczy jedynie przesyłek krajowych. W przypadku zagranicznych, termin ten jest skrócony o połowę – do sześciu miesięcy.

Czy Poczta Polska Uznaję reklamację?

Poczta Polska rozpatruje reklamację niezwłocznie i udziela odpowiedzi w terminie nie dłuższym niż 30 dni od dnia otrzymania reklamacji.

Co daje Reklamacja na poczcie?

7) w przypadku niezrealizowania przekazu pocztowego przysługuje odszkodowanie w wysokości pięciokrotnej opłaty pobranej za jego nadanie. Ponadto zwrotowi podlega kwota pieniężna określona w przekazie pocztowym.

Kto zgłasza reklamację nadawca czy odbiorca?

Reklamację może złożyć nadawca, ale adresat także – jeżeli nadawca zrzeknie się tego prawa na jego rzecz lub też otrzyma przesyłkę, ale nie jest zadowolony z wykonania usługi – tak wynika z ustawy i rozporządzenia ministra infrastruktury. Na złożenie reklamacji jest 12 miesięcy od nadania przesyłki.

Kto zgłasza reklamację przesyłki?

Taki wniosek może złożyć Nadawca przesyłki (jeśli przesyłka wysłana była za pośrednictwem Sendit.pl, broker musi najpierw zrzec się prawa do dochodzenia roszczeń), albo Odbiorca przesyłki, któremu przysługuje prawo do rozporządzania przesyłką i jest jednocześnie jej konsumentem.

Kto może reklamować przesyłkę?

Należy pamiętać, że prawo wniesienia reklamacji przysługuje nadawcy albo adresatowi, przy czym, aby adresat mógł wnieść reklamację, nadawca musi zrzec się na jego rzecz prawa dochodzenia roszczeń albo przesyłka pocztowa musi być doręczona adresatowi. Reklamację można wnieść m.in.

Jak długo paczka czeka na poczcie?

Przesyłki przechowujemy w placówce maksymalnie 14 dni licząc od dnia następnego po upływie terminu odbioru przesyłki.

Ile razy Poczta próbuję dostarczyć przesyłkę?

Jeżeli kurier nie zastał Odbiorcy z reguły po dwukrotnej próbie doręczenia (w przypadku usług Pocztex po jednej próbie), przesyłka będzie czekała na Odbiorcę w jednej z placówek firmy kurierskiej, ale oczywiście nie będzie tam przechowywana w nieskończoność.

Kto składa reklamację nadawca czy odbiorca?

Reklamację może złożyć nadawca, ale adresat także – jeżeli nadawca zrzeknie się tego prawa na jego rzecz lub też otrzyma przesyłkę, ale nie jest zadowolony z wykonania usługi – tak wynika z ustawy i rozporządzenia ministra infrastruktury. Na złożenie reklamacji jest 12 miesięcy od nadania przesyłki.

Ile trwa postępowanie reklamacyjne?

W Polsce istnieje ogólna zasada, a od niej, jak można przewidzieć, trochę wyjątków. Podobnie rzecz się ma w innych krajach UE. 30 dni – od dnia otrzymania, to ogólny termin, w którym przedsiębiorca powinien rozpatrzeć reklamację, jeżeli tego nie zrobi przyjmuje się, że uznał ją za zasadną.

Ile czasu na reklamację przesylki?

W przypadku, kiedy przesyłka nie została dostarczona lub została dostarczona uszkodzona, zleceniodawca ma 12 miesięcy na złożenie reklamacji. Termin ten liczymy od momentu nadania przesyłki.

Kto powinien reklamować przesyłkę?

Klient (Nadawca lub Odbiorca), ma możliwość dochodzenia od firmy kurierskiej odszkodowania za utratę przesyłki, jej uszkodzenie oraz opóźnienie w dostawie. Jednak należy pamiętać, że uprawnionym do złożenia reklamacji może być każda ze stron.

Jak najszybciej dojdzie paczka?

Jeśli wybierzesz opcję Standard, przesyłka znajdzie się w rękach odbiorcy do 5 godzin od nadania. W przypadku, kiedy wyjątkowo zależy Ci na czasie, zdecyduj się na Express, a paczka dotrze do adresata tylko w ciągu dwóch godzin.

Co jeśli kurier przyjedzie i nikogo nie zastanie?

W przypadku, gdy kurierowi nie uda się skutecznie doręczyć przesyłki, podejmie kolejną próbę doręczenia w dniu następnym lub za zgodą Odbiorcy przekaże ją do najbliższego PaczkoPunktu InPost. Gdy również drugiego dnia kurier nie zastanie nikogo pod wskazanym adresem, paczka zostanie zwrócona do nadawcy.

Czy kurier zawsze dzwoni przed przyjazdem?

Decyzja o kontakcie telefonicznym należy do kuriera doręczającego przesyłkę. Pracownicy firm kurierskich nie mają obowiązku dzwonić do odbiorcy, jednak coraz częściej to robią, aby potwierdzić swój przyjazd.

Co się stanie jak paczka zaginie?

Zaginięcie paczki można zgłosić na wiele różnych sposobów. Najskuteczniejszym jest po prostu złożenie reklamacji – osobiście lub za pośrednictwem formularza elektronicznego dostępnego na stronie operatora.

Co nie podlega reklamacji?

Nierzadko konsument dowiaduje się, że jego reklamacja nie może zostać przyjęta ponieważ „dane akcesoria nie podlegają reklamacji np. zamki, zatrzaski, rzepy, ozdoby, itp.” Absolutnie to stwierdzenie dalekie jest od prawdy. Ustawodawca nie podaje listy przedmiotów, za które sprzedawca ma ponosić odpowiedzialność.

Kto płaci za przesyłkę w przypadku reklamacji?

dostarczenie i odesłanie towaru czy nawet wykonanie niezależnych badań i ekspertyz ponosi w całości sprzedawca. Konsumentowi, który poniósł koszty dostarczenia towaru do sprzedawcy należy się zwrot tych wydatków.

Jaki czas na reklamację paczki?

W przypadku, kiedy przesyłka nie została dostarczona lub została dostarczona uszkodzona, zleceniodawca ma 12 miesięcy na złożenie reklamacji. Termin ten liczymy od momentu nadania przesyłki.

Ile kosztuje 1 kg paczki na poczcie?

Przykładowa wycena paczki ekonomicznej z zadeklarowaną wartością (gabaryt A) to 17,00 zł w przypadku przesyłek do 1 kg, 19,00 zł dla paczek pomiędzy 1-2 kg oraz 22,00 zł przy przesyłkach o wadze od 2 do 5 kg. Najwyższy cennik dotyczy przesyłek o wadze 5 – 10 kg, za których nadanie trzeba zapłacić 28,00 zł.

Który kurier jest najtańszy?

Najtańsze oferty to usługi Poczty Polskiej (10,98 zł) oraz InPost (10,98 zł). Jednak dotyczą one nadania paczki w punkcie. Wśród standardowych przesyłek kurierskich najniższą cenę zapewnia Poczta Polska Express (13,49 zł), choć stosunkowo niewiele ustępuje jej DPD (14,90 zł).

Czy kurierzy zawsze dzwonia?

Kurier nie ma w obowiązku kontaktu telefonicznego z nadawcą/adresatem. Owszem, kurierzy coraz częściej kontaktują się telefonicznie, jednak nie wynika to z ich obowiązku, co z dobrej woli i własnej organizacji pracy. Dla kuriera liczy się czas.