Jak wygląda reklamacja na poczcie?

Poczta Polska akceptuje dwa sposoby składania reklamacji: – osobiście w placówce Poczty Polskiej, – online za pomocą formularza. Proces reklamacyjny regulowany jest przez Rozporządzenie Ministra Administracji i Cyfryzacji w sprawie reklamacji usługi pocztowej z dnia 26 listopada 2013 roku.

Ile trwa rozpatrzenie reklamacji na poczcie?

Poczta Polska rozpatruje reklamację niezwłocznie i udziela odpowiedzi w terminie nie dłuższym niż 30 dni od dnia otrzymania reklamacji.

Co daje Reklamacja na poczcie?

7) w przypadku niezrealizowania przekazu pocztowego przysługuje odszkodowanie w wysokości pięciokrotnej opłaty pobranej za jego nadanie. Ponadto zwrotowi podlega kwota pieniężna określona w przekazie pocztowym.

Jak złozyć reklamację na poczcie?

– poprzez wypełnienie druku reklamacyjnego dostępnego w każdej placówce pocztowej.

Ile czasu ma poczta na odpowiedź na pismo w sprawie abonamentu?

Jak długo mam czekać na odpowiedź od poczty? Odpowiedź na reklamację powinna być udzielona w ciągu 14 dni od dnia, w którym placówka operatora pocztowego ją otrzymała.

Ile można zadać odszkodowania od Poczty Polskiej?

Za zaginięcie lub zniszczenie przesyłki poleconej przysługuje odszkodowanie w kwocie wynoszącej maksymalnie 50-krotność opłaty pobranej przez Pocztę Polską od nadawcy.

Co zrobić gdy przesyłka nie dotarła?

Jeśli zdarzyło się, że przesyłka nie dotarła na czas, zagubiła się gdzieś po drodze istnieje prawo do reklamacji. Przysługuje ono 12 miesięcy od dnia jej nadania. Pamiętajmy jednak, że ten termin dotyczy jedynie przesyłek krajowych. W przypadku zagranicznych, termin ten jest skrócony o połowę – do sześciu miesięcy.

Ile trwa postępowanie reklamacyjne?

W Polsce istnieje ogólna zasada, a od niej, jak można przewidzieć, trochę wyjątków. Podobnie rzecz się ma w innych krajach UE. 30 dni – od dnia otrzymania, to ogólny termin, w którym przedsiębiorca powinien rozpatrzeć reklamację, jeżeli tego nie zrobi przyjmuje się, że uznał ją za zasadną.

Kto wygrał z pocztą o abonament?

Poznański sąd orzekł, że abonent nie musi płacić zaległego abonamentu, bo "nie musi posiadać i bezterminowo przechowywać dowodu wyrejestrowania odbiornika". Sprawa dotyczy mężczyzny, któremu Poczta Polska naliczyła zaległy abonament za okres 14 lat.

Kto ponosi odpowiedzialność za uszkodzenie przesyłki?

Jeżeli rzecz sprzedana ma być wysłana konsumentowi, to przedsiębiorca odpowiada za niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia towaru do momentu, w którym kupujący go otrzyma.

Jakie odszkodowanie od poczty?

Z regulaminu usług Pocztex wynika, że jeśli przesyłka nie została doręczona w terminie, to przysługuje odszkodowanie w żądanej wysokości, jednak nie wyższej, niż dwukrotność opłaty za nadanie przesyłki w danym serwisie.

Jak odzyskać pieniądze za uszkodzona przesyłkę?

Uszkodzona przesyłka – kto odpowiada? W momencie odbioru paczki od nadawcy, to firma kurierska odpowiada za stan przesyłki – aż do momentu wydania jej adresatowi. Jeśli dojdzie do uszkodzenia paczki, można złożyć reklamację i oczekiwać na zwrot środków.

Kto płaci za przesyłkę w przypadku reklamacji?

dostarczenie i odesłanie towaru czy nawet wykonanie niezależnych badań i ekspertyz ponosi w całości sprzedawca. Konsumentowi, który poniósł koszty dostarczenia towaru do sprzedawcy należy się zwrot tych wydatków.

Kto rozpatruje reklamację?

W przypadku obowiązującej z mocy prawa rękojmi, klient może dochodzić swoich roszczeń na podstawie przepisów kodeksu cywilnego. Tego rodzaju reklamacje kierowane są zawsze bezpośrednio do sprzedawcy, który jednocześnie jest odpowiedzialny za ich rozpatrzenie.

Co zrobić żeby nie płacić abonamentu?

Uprawnieni do zwolnienia z opłat abonamentowych:

osoby, które ukończyły 75 rok życia, osoby zaliczone do I grupy inwalidzkiej, weterani będący inwalidami wojennymi lub wojskowymi, osoby, które ukończyły 60 lat i mają prawo do emerytury, której wysokość nie przekracza miesięcznie kwoty 50% przeciętnego wynagrodzenia.

Czy poczta może kontrolować abonament?

Kontrolę, której celem jest ustalenie, czy dana osoba opłaca abonament RTV przeprowadzają pracownicy Poczty Polskiej.

Co zrobić gdy przesyłka jest uszkodzona?

Mamy 7 dni od momentu dostarczenia przesyłki do odbiorcy, na zgłoszenie swoich uwag. Lepiej jednak nie zwlekać do ostatniej chwili ze zgłoszeniem uszkodzonej zawartości. W takiej sytuacji także musimy skontaktować się z biurem obsługi klienta firmy kurierskiej oraz podpisać stosowne oświadczenie.

Co zrobić gdy kurier dostarczył uszkodzona paczkę?

Mamy 7 dni od momentu dostarczenia przesyłki do odbiorcy, na zgłoszenie swoich uwag. Lepiej jednak nie zwlekać do ostatniej chwili ze zgłoszeniem uszkodzonej zawartości. W takiej sytuacji także musimy skontaktować się z biurem obsługi klienta firmy kurierskiej oraz podpisać stosowne oświadczenie.

Czy w przypadku reklamacji można żądać zwrotu pieniędzy?

Składając reklamację w pierwszej kolejności możemy żądać nieodpłatnej naprawy albo wymiany towaru na nowy. W ramach reklamacji konsument może domagać się bezpłatnej naprawy lub wymiany. Nie można od razu odstąpić i zażądać zwrotu pieniędzy.

Na czym polega reklamacją towaru?

Jeżeli kupiony towar ma wadę, konsument może złożyć reklamację, w której określi swoje żądania dotyczące doprowadzenia towaru do stanu zgodności z umową (przez naprawę lub wymianę) lub zwrotu całości bądź części wpłaconych środków (przez obniżenie ceny czy odstąpienie od umowy).

Jakie wady podlegają reklamacji?

Główną przesłanką do złożenia reklamacji jest wada fizyczna produktu, w szczególności jeżeli:

  • produkt nie ma właściwości, które produkty tego rodzaju powinny posiadać ze względu na swój cel i przeznaczenie,
  • produkt nie ma właściwości, o których klienta zapewniał sprzedawca,
  • sprzedawca wydał klientowi produkt niepełny.

Co nie podlega reklamacji?

Nierzadko konsument dowiaduje się, że jego reklamacja nie może zostać przyjęta ponieważ „dane akcesoria nie podlegają reklamacji np. zamki, zatrzaski, rzepy, ozdoby, itp.” Absolutnie to stwierdzenie dalekie jest od prawdy. Ustawodawca nie podaje listy przedmiotów, za które sprzedawca ma ponosić odpowiedzialność.

Jak nie mam telewizora czy muszę płacić abonament?

Sąd orzekł, że: osoby oglądające telewizję bądź słuchający radia za pomocą komputera, telefonu komórkowego bądź też tabletu oraz innych urządzeń nie wymienionych w ustawie o opłatach, nie są zobowiązane do płacenia abonamentu radiowo-telewizyjnego – zdradza Kolbusz.

Czy kontroler z poczty może wejść do domu?

Podsumowując, mamy prawo nie wpuścić do mieszkania kontrolera z Poczty Polskiej i nie grożą nam z tego tytułu żadne konsekwencje prawne.

Kto zgłasza reklamację przesyłki?

Taki wniosek może złożyć Nadawca przesyłki (jeśli przesyłka wysłana była za pośrednictwem Sendit.pl, broker musi najpierw zrzec się prawa do dochodzenia roszczeń), albo Odbiorca przesyłki, któremu przysługuje prawo do rozporządzania przesyłką i jest jednocześnie jej konsumentem.

Co zrobić gdy sprzedawca nie chce przyjąć reklamacji?

Formalnie rzecz biorąc, kiedy sprzedawca odrzuci reklamację, możesz skierować sprawę do:

  1. mediacji przez Inspekcję Handlową,
  2. sądu konsumenckiego (przy Inspekcji Handlowej),
  3. do sądu powszechnego, korzystając z trybu postępowania uproszczonego,
  4. sądu powszechnego w postępowaniu zwykłym.