Czy ePUAP to elektroniczna skrzynka podawcza?

Elektroniczna Skrzynka Podawcza (ESP) na ePUAP umożliwia komunikację elektroniczna pomiędzy obywatelem a jednostką administracji publicznej.

Co to jest skrzynka podawcza ePUAP?

Elektroniczna platforma usług administracji publicznej (ePUAP) to ogólnopolski bezpłatny portal służący do kontaktu elektronicznego obywteli z urzędami. Dostęp do funkcjonalności ePUAP wymaga uprzedniej rejestracji w systemie oraz uzyskania konta użytkownika.

Jak korzystać ze skrzynki podawczej ePUAP?

W pierwszym kroku należy wybrać podmiot publiczny (odbiorcę), określić rodzaj sprawy, wpisać tytuł oraz treść. Po uzupełnieniu wszystkich kroków należy kliknąć "Podpisz i wyślij". Następnie w oknie logowania wpisujemy login i hasło do Profilu Zaufanego i klikamy "Podpisz i wyślij".

Gdzie jest moja skrzynka ePUAP?

Wejdź na stronę epuap.gov.pl i zaloguj się. Wybierz: Moja skrzynka → Operacje → informacje szczegółowe skrzynki (znak plusa) > adres znajduje się w polu lista adresów skrytek dla danej skrzynki w formacie /login/nazwaskrzynki.

Jak odebrać wiadomość ze skrzynki ePUAP?

Zaloguj się poprzez Profil Zaufany, nowy dowód osobisty lub bank. U góry wybierz "Moja Skrzynka". W lewym menu wybierz "Odebrane".

Jak założyć elektroniczna skrzynkę podawczą?

Korzystanie z Elektronicznej Skrzynki Podawczej zlokalizowanej w systemie ePUAP wymaga posiadania bezpłatnego konta i profilu zaufanego elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej. Konto można założyć rejestrując się na stronie: http://epuap.gov.pl/.

Jak zalogować się do skrzynki ePUAP?

Zaloguj się

  1. Profil zaufany, e-dowód lub bankowość elektroniczna. Najczęściej używana metoda. Wybierz.
  2. Aplikacja mObywatel. Aplikacja umożliwia szybkie logowanie do serwisów administracji publicznej. Zeskanuj kod QR aplikacją mObywatel. Wybierz.
  3. Aplikacja mObywatel. Aplikacja umożliwia szybkie logowanie. Wybierz.

Jaki podać adres skrzynki ePUAP?

Uzupełniamy pola podając nazwę nowo tworzonej skrzynki np. Szymała (nr 10) oraz podajemy adres mailowy konkretnego adwokata, radcy prawnego albo doradcy podatkowego (nr 11).

Czy ePUAP to jest to samo co profil zaufany?

Profil zaufany (eGo) – jest podpisem potwierdzającym tożsamość (przypisanym do konkretnego numeru PESEL) w kontaktach on-line z urzędami. To produkt niekomercyjny. ePUAP – to elektroniczna platforma usług administracji publicznej, za pomocą której obywatele mogą załatwiać sprawy urzędowe za pośrednictwem internetu.

Jak długo trwa aktywacja skrzynki na ePUAP?

Samo założenie konta, ustalenie loginu i hasła oraz podanie podstawowych danych adresowych i adresu e-mail zajmuje chwilę.

Czy profil zaufany to jest to samo co ePUAP?

Profil zaufany (eGo) – jest podpisem potwierdzającym tożsamość (przypisanym do konkretnego numeru PESEL) w kontaktach on-line z urzędami. To produkt niekomercyjny. ePUAP – to elektroniczna platforma usług administracji publicznej, za pomocą której obywatele mogą załatwiać sprawy urzędowe za pośrednictwem internetu.

Kto jest zobowiązany do posiadania skrzynki ePUAP?

Zgodnie z przepisami [1] od 1 stycznia 2023 r. każdy, kto jest płatnikiem składek, ma ustawowy obowiązek posiadania profilu na Platformie Usług Elektronicznych (PUE) ZUS.

Kto odpowiada za ePUAP?

Usługodawcami są jednostki administracji publicznej oraz instytucje publiczne (zwłaszcza podmioty wykonujące zadania zlecone przez państwo).

Czy kwalifikowany podpis elektroniczny to to samo co profil zaufany?

Już same zestawienie powyższych norm jednoznacznie wskazuje, że czym innym jest narzędzie w postaci profilu zaufanego na ePUAP, a czym innym jest kwalifikowany podpis elektroniczny. Oba podpisy służą do podpisywania elektronicznego, jednak ich przeznaczenie i moc prawna nie są tożsame.

Czy do ePUAP jest potrzebny profil zaufany?

ePUAP – to elektroniczna platforma usług administracji publicznej, za pomocą której obywatele mogą załatwiać sprawy urzędowe za pośrednictwem internetu. Posiadanie konta na platformie ePUAP nie jest wymagane do założenia profilu zaufanego.

Czy każdy ma ePUAP?

Dla każdego, kto: ma numer PESEL, ma konto na ePUAP, może potwierdzić swoją tożsamość w internecie.

Kto ma obowiązek posiadania elektronicznej skrzynki podawczej?

Od 1 maja tego roku wszystkie jednostki administracji publicznej realizujące zadania publiczne, w tym jednostki samorządowe, są zobowiązane do posiadania elektronicznej skrzynki podawczej.

Czym różni się PUE od ePUAP?

Jaka jest różnica między PUE a ePUAP? ePUAP – czyli Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej, jest systemem informatycznym, który umożliwia m.in. elektroniczne uwierzytelnienie użytkownika, dzięki czemu można np. składać dokumenty i pisma w formie elektronicznej lub zalogować się do portalu PUE.

Jak sprawdzić czy jest podpis elektroniczny?

Po otwarciu dokumentu:

  1. Kliknij na przycisk Panel Podpis.
  2. Rozwiń pole Szczegóły podpisu a następnie kliknij w Szczegóły zatwierdzenia…
  3. Zostanie wyświetlone okno > Podgląd certyfikatów, w którym można sprawdzić kto podpisał dokument oraz czy użyty certyfikat spełnia warunki Rozporządzenia UE 910/2014.

Czy konto ePUAP jest obowiązkowe?

Nie ulega zatem wątpliwości, że prowadzenie przez nie konta ePUAP jest obowiązkowe. Podmiot publiczny, w tym również szkoła, udostępnia elektroniczną skrzynkę podawczą, spełniającą standardy określone i opublikowane na ePUAP przez ministra właściwego do spraw informatyzacji, oraz zapewnia jej obsługę.

Co można załatwić za pomocą ePUAP?

złożyć wniosek o dowód osobisty i prawo jazdy. Są to także Urzędy Stanu Cywilnego, ZUS, NFZ, urzędy pracy, urzędy skarbowe czy Krajowy Rejestr Karny. Dodatkowo ePUAP obsługuje rejestr PESEL i Rejestr Dowodów Osobistych oraz inne, lokalne i regionalne urzędy administracji publicznej oraz instytucje publiczne.

Czy ePUAP i PUE ZUS to to samo?

Jaka jest różnica między PUE a ePUAP? ePUAP – czyli Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej, jest systemem informatycznym, który umożliwia m.in. elektroniczne uwierzytelnienie użytkownika, dzięki czemu można np. składać dokumenty i pisma w formie elektronicznej lub zalogować się do portalu PUE.

Jak połączyć ePUAP z profilem zaufanym?

Jeśli masz profil zaufany, w oknie [Dane profilu] kliknij [Dodaj powiązanie z ePUAP]. Zostaniesz przekierowany na stronę logowania profilu zaufanego. Wpisz login oraz hasło i zaloguj się do systemu.

Czy profil zaufany to to samo co podpis zaufany?

Różnice pomiędzy profilem zaufanym a podpisem elektronicznym

Profil zaufany nie jest komercyjny i służy wyłącznie do kontaktów z urzędami, natomiast podpis elektroniczny można wykorzystać także do celów prywatnych czy biznesowych i konieczne jest wykupienie go.

Jak sprawdzić podpis elektroniczny ePUAP?

Na platformie ePUAP jest dostępne narzędzie do weryfikacji. Znajduje się pod adresem https://epuap.gov.pl/wps/myportal/strefa-urzednika/inne-systemy/walidator. Nie wiedzieć czemu znajduje się w części przeznaczonej dla urzędników, ale narzędzie jest dostępne dla wszystkich.

Co zamiast ePUAP?

Zamiast ePUAP

Prawdziwą rewolucją jest dostępna w Mój GOV nowa skrzynka (jeszcze w wersji beta) służąca do wymiany korespondencji z urzędami. Od teraz, aby wysłać pismo do urzędu nie musimy wchodzić na platformę ePUAP. Nowa skrzynka ma możliwość konfiguracji i prowadzi użytkownika krok po kroku.