Jak korzystać ze skrzynki ePUAP?

W pierwszym kroku należy wybrać podmiot publiczny (odbiorcę), określić rodzaj sprawy, wpisać tytuł oraz treść. Po uzupełnieniu wszystkich kroków należy kliknąć "Podpisz i wyślij". Następnie w oknie logowania wpisujemy login i hasło do Profilu Zaufanego i klikamy "Podpisz i wyślij".

Jak wejść do skrzynki ePUAP?

Wejdź na stronę epuap.gov.pl i zaloguj się. Wybierz: Moja skrzynka → Operacje → informacje szczegółowe skrzynki (znak plusa) > adres znajduje się w polu lista adresów skrytek dla danej skrzynki w formacie /login/nazwaskrzynki.

Jak odczytać wiadomość w skrzynce ePUAP?

od 01.01.2021 >> na dole wybierz "Szukaj". Wybierz otrzymaną wiadomość (kliknij na jej temat) >> po rozwinięciu wiadomości wybierz korespondencję z wytłuszczoną (pogrubioną) czcionką. Na ekranie zostanie wyświetlona korespondencja z urzędu.

Jak odebrać wiadomość na profilu zaufanym?

Jeżeli otrzymali Państwo od nas Urzędowe Poświadczenie Dostarczenia (UPD) na skrzynkę odbiorczą ePUAP to wiadomość znajduje się w folderze "odebrane" skrzynki.

Jak korzystać z platformy ePUAP?

Jeśli masz konto na ePUAP

  1. Wejdź na epuap.gov.pl.
  2. Zaloguj się.
  3. Wybierz sprawę urzędową, którą chcesz załatwić online.
  4. Podpisz wniosek o usługę profilem zaufanym.
  5. Wyślij wniosek online.
  6. Czekaj na załatwienie sprawy lub odpowiedź urzędu.

Czy ePUAP to profil zaufany?

Profil zaufany (eGo) – jest podpisem potwierdzającym tożsamość (przypisanym do konkretnego numeru PESEL) w kontaktach on-line z urzędami. To produkt niekomercyjny. ePUAP – to elektroniczna platforma usług administracji publicznej, za pomocą której obywatele mogą załatwiać sprawy urzędowe za pośrednictwem internetu.

Jak wysłać wiadomość na skrzynkę ePUAP?

Co musisz zrobić

  1. Przygotuj potrzebne dane. …
  2. Kliknij przycisk Wyślij pismo ogólne.
  3. Wybierz urząd lub instytucję, do których chcesz wysłać pismo.
  4. Wypełnij formularz.
  5. Dodaj potrzebne załączniki, jeśli masz je w wersji elektronicznej.
  6. Kliknij Dalej, a potem Wyślij bez podpisu lub Podpisz i wyślij.

Jak długo ważny jest profil zaufany?

Okres ważności profilu zaufanego użytkownika jest ograniczony i wynosi 3 lata. Każdy użytkownik ma możliwość przedłużenia ważności swojego profilu zaufanego o kolejny okres. Ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (tekst jednolity: Dz. U z 2020 r., poz.

Co to jest adres skrzynki ePUAP?

Elektroniczna skrzynka podawcza – to dostępny publicznie środek komunikacji elektronicznej służący do przekazywania dokumentu elektronicznego do podmiotu publicznego przy wykorzystaniu powszechnie dostępnej sieci teleinformatycznej.

Czy ePUAP to jest to samo co profil zaufany?

Profil zaufany jest powiązany z Elektroniczną Platformą Usług Administracji Publicznej (ePUAP). Korzystając z niego możesz się logować do serwisu elektronicznego konkretnego urzędu.

Gdzie jest skrzynka odbiorcza na PUE ZUS?

Zaloguj się na portal PUE ZUS. W menu bocznym rozwiń [Dokumenty i wiadomości] > [Korespondencja z ZUS]. Wybierz pozycję [Skrzynka odbiorcza].

Kto jest zobowiązany do posiadania skrzynki ePUAP?

Zgodnie z przepisami [1] od 1 stycznia 2023 r. każdy, kto jest płatnikiem składek, ma ustawowy obowiązek posiadania profilu na Platformie Usług Elektronicznych (PUE) ZUS.

Jak wysłać dokumenty za pomocą ePUAP?

Co musisz zrobić

  1. Przygotuj potrzebne dane. …
  2. Kliknij przycisk Wyślij pismo ogólne.
  3. Wybierz urząd lub instytucję, do których chcesz wysłać pismo.
  4. Wypełnij formularz.
  5. Dodaj potrzebne załączniki, jeśli masz je w wersji elektronicznej.
  6. Kliknij Dalej, a potem Wyślij bez podpisu lub Podpisz i wyślij.

Jak sprawdzić stan sprawy w ePUAP?

Jeśli nie jesteś jeszce zalogowany, należy kliknąć link Sprawdzanie stanu załatwienia sprawy, a następnie zalogować się. Wprowadzić numer sprawy do pola znajdującego się obok przycisku Sprawdź stan sprawy, a następnie wcisnąć przycisk Sprawdź stan sprawy.

Jak wysłać Pismo na elektroniczna skrzynkę podawczą?

w urzędzie danego miasta, należy kliknąć w opcję "Wyślij przez ePUAP". Otworzy się karta "Pismo ogólne do podmiotu publicznego". W pierwszym kroku należy wybrać podmiot publiczny (odbiorcę), określić rodzaj sprawy, wpisać tytuł oraz treść. Po uzupełnieniu wszystkich kroków należy kliknąć "Podpisz i wyślij".

Jak mogę sprawdzić czy mam profil zaufany?

Chcesz zobaczyć swoje dane, które są w rejestrze PESEL? Sprawdź, jak to zrobić.

Co musisz zrobić

  1. Kliknij przycisk Sprawdź swoje dane.
  2. System przeniesie cię na stronę profilu zaufanego. Zaloguj się na swoje konto.
  3. Po zalogowaniu system przeniesie cię do serwisu OBYWATEL.GOV.PL.
  4. Twoje dane pojawią się na ekranie.

Jak sprawdzić ważność ePUAP?

Dane dotyczące ważności osobistego PZ możemy sprawdzić logując się na swoje konto. Po wejściu na konto należy wybrać „profil zaufany” rozwijając listę przy swojej nazwie użytkownika w koncie prywatnym.

Czy ePUAP trzeba potwierdzać w ZUS?

Potwierdzenie danych świadczeniobiorcy to dokument elektroniczny podpisany za pomocą kwalifikowanej pieczęci elektronicznej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. Nie wymaga ono podpisu pracownika ZUS.

Jak otworzyć skrzynkę odbiorczą?

Po prostu kliknij Skrzynka na Okienko folderów aby go otworzyć. Uwagi: (1) Jeśli Okienko folderów jest wyłączony lub zminimalizowany, kliknij Zobacz i wysłuchaj > Okienko folderów > Normalna wyświetlić Okienko folderów normalnie. (2) Jeśli dodałeś wiele kont e-mail w Outlooku, w folderze Przesuwanie folderumi.

Jak pobrać Dokumenty z epuap?

Kliknij przycisk Podpisz lub sprawdź dokument. Dodaj z dysku lokalnego podpisany dokument – kliknij Wybierz dokument z dysku albo przeciągnij plik myszką. Kiedy dokument zostanie poprawnie dodany, kliknij przycisk Zobacz dokument – w ten sposób pobierzesz dokument na swój dysk.

Czy do ePUAP jest potrzebny profil zaufany?

ePUAP – to elektroniczna platforma usług administracji publicznej, za pomocą której obywatele mogą załatwiać sprawy urzędowe za pośrednictwem internetu. Posiadanie konta na platformie ePUAP nie jest wymagane do założenia profilu zaufanego.

Czy ePUAP i profil zaufany to jest to samo?

Profil zaufany jest powiązany z Elektroniczną Platformą Usług Administracji Publicznej (ePUAP). Korzystając z niego możesz się logować do serwisu elektronicznego konkretnego urzędu.

Jak wysłać wiadomość na adres skrzynki ePUAP?

w urzędzie danego miasta, należy kliknąć w opcję "Wyślij przez ePUAP". Otworzy się karta "Pismo ogólne do podmiotu publicznego". W pierwszym kroku należy wybrać podmiot publiczny (odbiorcę), określić rodzaj sprawy, wpisać tytuł oraz treść. Po uzupełnieniu wszystkich kroków należy kliknąć "Podpisz i wyślij".

Jaki jest mój login do PUE?

Login do portalu PUE ZUS otrzymasz na wybrany przez siebie kanał tj. e-mail albo numer telefonu podany podczas rejestracji.

Jaki podać adres skrzynki ePUAP?

Uzupełniamy pola podając nazwę nowo tworzonej skrzynki np. Szymała (nr 10) oraz podajemy adres mailowy konkretnego adwokata, radcy prawnego albo doradcy podatkowego (nr 11).

Jak długo można korzystać z profilu zaufanego?

Okres ważności profilu zaufanego użytkownika jest ograniczony i wynosi 3 lata. Każdy użytkownik ma możliwość przedłużenia ważności swojego profilu zaufanego o kolejny okres. Ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (tekst jednolity: Dz. U z 2020 r., poz.